یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
نشست

حوزه/ مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر ضرورت توجه به رشد و شکوفایی کانون‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بسترها برای فعالیت‌های کارآمد، موثر و به روز فراهم شده، می‌طلبد که شورای سیاست گذاری همکاری و همراهی لازم را با ستاد کانون‌های استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان مشاور رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بعداز ظهر امروز به همراه کریم لایقی اصل مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر اساس مصوبه ۳۰۲ سال ۱۳۷۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی، شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمنان و همچنین در راستای تمرکز بر فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در محلات، تشکیل شد.

مشاور رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: طبق اساسنامه جدید ستاد که در جلسه ۸۰۷ سال ۱۳۹۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، مصوب شد که در هر استان تشکلی ایجاد و امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس شورا، استاندار نایب رئیس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیر و مدیران اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، امور بانوان استانداری، حوزه های علمیه و همچنین بسیج و شهردار به عنوان اعضای این شورا در نشست‌ها حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برابر آیین نامه ذیل ماده ۱۲ اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان‌ها، متناظر تشکیل ستاد استانی، در شهرستان‌ها نیز ستادهای شهرستانی در راستای سیاست گذاری برای کانون‌ها نیز فعال خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین قدیریان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و ارزشمند شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با ستاد کانون‌های مساجد، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به ضرورت تشکیل این ستاد در استان‌ها، تا دو ماه آینده نخستین جلسه ستاد استانی در مرکز استان برگزار شود.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور یادآور شد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب، تاکید رئیس جمهور شهید مبنی بر نهضت «بازگشت به مسجد» و همچنین منویات رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، می‌طلبد که نشست‌های این شورا برگزار شود تا کانون‌ها به سمت و سوی اهداف تعیین شده حرکت کنند.

وی فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیر فعلی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد را ستود و اظهار کرد: حضور مدیر فعلی در سازمان ملی جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت ارزشمندی را برای خدمت به کانون‌های فرهنگی استان فراهم کرده و می‌توان گفت که در دوران طلایی فعالیت این کانون‌ها قرار داریم.

حجت الاسلام قدیریان همچنین از فعالیت مدیر فعلی ستاد کانون‌های مساجد استان در زمینه تجهیز کانون‌ها به اقلام فرهنگی و ورزشی تقدیر و تشکر کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد، می‌طلبد که کانون‌های فرهنگی استان در راس فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور قرار گیرند.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بر ضرورت توجه به رشد و شکوفایی کانون‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بسترها برای فعالیت‌های کارآمد، موثر و به روز فراهم شده، می‌طلبد که شورای سیاست گذاری همکاری و همراهی لازم را با ستاد کانون‌های استان داشته باشد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی برای رونق مساجد در همه ابعاد هستند.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ضمن تایید نقش ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: نگاه بنده این بوده و هست که کانون‌ها ظرفیت خوبی در کشور ایجاد کرده و شاید کسانی که کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را تاسیس کرده‌اند نیز همین نگاه را داشته باشند که کانون‌های مساجد فعالیت‌های بهتری در زمینه فرهنگ و هنر داشته باشند و بتوانند محلات را نیز پوشش دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تلفیق فرهنگ و هنر را به ویژه در کانون‌های مساجد ارزشمند دانست و گفت: بنیانگذاری کانون‌ها زیبا و ارزشمند بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه، افزود: نکته‌ای مد نظر بوده که منظور تنها استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، بلکه به صورت کشوری می‌طلبد افرادی که دغدغه فرهنگی دارند برای مطلوب بودن و تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون‌ها پای کار باشند.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری فراهم شود تا اهل مسجد و مردم بتوانند از ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسئولان باید کانون‌ها را از غربت درآورند تا بتوانند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی برای رونق مساجد در همه ابعاد هستند.

وی خواستار تلاش همگانی برای خارج شدن کانون‌ها از غربت شد و افزود: باید زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایش لازم صورت گیرد و کانون‌های فعال مشخص و حمایت شوند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: برخی از کانون‌ها تجهیزات بسیاری دارند ولی فعالیت مطلوب و اثرگذاری از آنها را شاهد نیستیم که می‌طلبد این تجهیزات در اختیار کانون‌های فرهنگی فعال قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مکان ارزشمندی برای جذب نوجوانان، جوانان و همچنین شبکه سازی در جامعه ارزیابی کرد و ادامه داد: در زمینه اعتبارات فرهنگی انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی مساجد مورد حمایت قرار گیرند.

وی خواستار حمایت کانون‌ها در زمینه اعتبارات فرهنگی از طرف مسئولان کشوری شد و گفت: با توجه به اینکه نهاد امامت جمعه با کانون‌ها یکی هستند، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آمادگی همکاری با ستاد کانون‌های مساجد استان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha