یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
پخت غذا

حوزه/ مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر گفت: به مناسبت عید سعید غدیر و جشن «بابا علی جان» تعداد ۵۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در قالب پویش «سفره علوی» در سراسر استان توسط کانون‌های خدمت رضوی و خادم یاران پخت و در بین نیازمندان، سادات و یتیمان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مهران خورده بین مقدم مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر عصر امروز در جمع اعضای کانون‌های خدمات رضوی استان بوشهر، اظهار داشت: به مناسبت عید سعید غدیر و جشن «بابا علی جان» تعداد ۵۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در قالب پویش «سفره علوی» در سراسر استان توسط کانون‌های خدمت رضوی و خادم یاران پخت و در بین نیازمندان، سادات و یتیمان توزیع شد.

وی افزود: هزینه ریالی انجام شده برای اجرای پویش سفره علوی در استان بوشهر مبلغ ۴۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد که توسط نیکوکاران، خادم یاران و یاوران رضوی تهیه شده است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر یادآور شد: معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز در برپایی این پویش در استان بوشهر مشارکت داشت و تعداد ۲۰ رأس گوسفند عقیقه اختصاص داد.

وی ابراز کرد: کانون‌های خدمت رضوی تعداد ۳۶ هزار پرس غذای پیش بینی کرده بود که با حضور و همکاری نیکوکاران و خادم یاران رضوی و افزایش سهم مشارکتی، این تعداد به ۵۷ هزار و ۵۰۰ پرس افزایش یافت.

خورده بین مقدم گفت: کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر و زیر مجموعه فعال و کوشای آن در استان همه مناسبت‌ها و مراسم‌های مذهبی در تعداد و حجم بسیار بالا غذای گرم می‌پزد و در بین آحاد مردم به ویژه نیازمندان توزیع می‌کند.

وی اظهار کرد: شهر چغادک ۱۱۰ دیگ و شهرستان‌های گناوه، دیر، جم، عسلویه، دشتی، دشتستان، تنگستان، دیلم و کنگان بین ۸۰ تا ۱۱۰ دیگ پخت داشته‌اند.

خورده بین مقدم با اشاره به پیشینه کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در پخت و توزیع غذای نذری، خاطرنشان کرد: تاکنون این دفتر توانسته است در تعداد بسیار بالا و امکانات بسیار خوب غذا تهیه و توزیع نماید.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تصریح کرد: ما به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در امور مذهبی و فرهنگی وظیفه خود می‌دانیم سنت دیرینه پخت و توزیع غذای نذری به مناسبت‌های مذهبی را حفظ و توسعه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha