یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
المصطفی

همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام)، مراسم عمامه گذاری گروهی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عباسی ضمن تبریک سالروز ولادت امام کاظم(علیه السلام)، عید غدیر و دهه ولایت و همچنین گرامیداشت یاد شهدای مظلوم ۷ تیر و چهلم شهدای خدمت، ابراز داشت: توجه به نعمت‌های الهی و شکر آن از ضروریات به شمار می‌آید. یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند، قرار دادن ما در مسیر خدمت به دین است. بر اساس روایات اگر خداوند اراده نماید به یکی از بندگان خود خیر بزرگی عنایت فرماید، او را با معارف الهی آشنا می‌نماید.

رئیس جامعةالمصطفی، فقاهت و فهم عمیق نسبت به مفاهیم دینی را نعمتی بسیار بزرگ و غیرقابل قیاس با بسیاری از نعمت‌ها خواند و افزود: حکمت از بزرگترین نعمت‌های الهی است که بشر می‌تواند به آن دست یابد. حکمت، علم و اعتقاد راسخ نسبت به حقیقت عالم است.

وی با اشاره به سختی‌های فراوان عالمان دینی و روحانیون در عصر ستم‌شاهی به ویژه دوران رژیم وابسته پهلوی، تصریح کرد: شهید مطهری با اینکه در دوران سختی وارد حوزه علمیه شد، در حالی که می‌توانست در هر جای دیگری از نظر مادی زندگی بهتری داشته باشد، جهان‌بینی و معرفتی از عالم برای او در حوزه علمیه حاصل شد که حاضر نبود آن را با هیچ چیزی عوض نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: یکی از بالاترین نعمت‌ها قرار گرفتن در این مسیر الهی است اما باید بدانیم در کنار هر نعمتی، مسئولیتی نیز برای انسان وجود دارد. شما امروز لباس خدمت به دین خدا را به تن کرده‌اید تا این معارف الهی را به دیگران نیز بیاموزید و آن را در سراسر جهان منتشر نمایید.

وی علوم انسانی را از جمله علوم تمدنی و زیرساختی برشمرد و تصریح کرد: شما در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی- اسلامی، معارفی تمدنی را مبتنی بر نگاه الهی فرا می‌گیرید. این یک مسیر مهم برای ارائه گفتمانی نجات بخش به بشریت است.

رئیس جامعةالمصطفی در پایان با اشاره به برخی مشکلات در این مسیر، یادآور شد: قطعاً آینده به شما تعلق دارد و این اراده و خواست حتمی خداوند است. هر کدام از ما موظفیم به اندازه ظرفیت خودمان در این مسیر قدم برداریم. امروز شما رسماً به عنوان خادم این گفتمان معرفی می‌شوید و ان شاءالله لطف امام زمان(عج) نیز همراه شما خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha