یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166702
۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
انتخابات

حوزه/ حجت الاسلام صدیقی گفت: برای رسیدن به حیات طیبه و دولت اسلامی قواعدی نظیر انتخابات لازم است، لذا انتخابات صرفا برای انتخاب حاکم نیست بلکه انتخاب مدیر است که در پازل حکومت اسلامی به خوبی و درستی انجام وظیفه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نشست علمی «بررسی چالش های انتخابات و نقش علما در انتخاب اصلح» با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و حضور خانم احمدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان به عنوان دبیر علمی نشست، در جمع اساتید و طلاب این حوزه به صورت حضوری و برخط (آنلاین) در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) و مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد.


حجت الاسلام صدیقی در این نشست بیان کرد: نخستین وظیفه ما تبیین و روشنگری پیرامون مباحث انتخابات است لذا در ابتدا باید عرصه انتخابات و چالش های آن را شناخت که مقدمه آن بررسی و آگاهی از فلسفه و ضرورت انتخابات است زیرا دشمن درصدد این است که از هر طریقی به نظام جمهوری اسلامی ایران که نظامی استکبارستیز است، لطمه بزند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: امروزه با نگاه غیر دینی و اسلامی به زندگی مردم در دنیا، شاهد سبک زندگی؛ طبیعی و عادی هستیم که در زندگی طبیعی اگر انسان قوی نباشد، محکوم به فنا است. لذا بسیاری از دولت ها در دنیا همانند پدیده جنگ های جهانی به دنبال کسب قدرت و دست برتر بودن هستند.

وی ادامه داد: زمانی که هیتلر جنگ جهانی دوم را برای به دست آوردن قدرت راه انداخت و پس از خودکشی کتاب های که از او یافت شد، حول نژاد برتری و کسب قدرت بود. او معتقد بود تنها نژاد برتر حق زندگی عادی در دنیا دارد و مابقی نژادها یا باید تحت سلطه و زندگی ذلیلانه باشند یا کشته شوند و یا به قدرت برسند.

انتخاب صحیح موجب ایجاد حیات طیبه می شود

وی افزود: هیتلر، نژاد ژرمن که بخشی از نژاد آریایی بود را نژاد برتر و مابقی را تحت سلطه خود و در معرض نابودی می دانست و معتقد بود که طبیعت به سمتی می رود که نژاد آریایی برتر و پیروز است. لذا با راه انداختن جنگ جهانی دوم به دنبال برتری بود.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: به دستور هیتلر، افرادی که در جنگ معلول می شدند از راه اتانازی به معنای به مرگی و یا مرگ آسان و بدون زجر، کشته می شدند. لذا این نگاه مورد تایید و پذیرش سلطه گران و سلطه جویان است، همانند پروتکل های اسرائیل که فلسطینی ها را قربانی می دانند و می کشند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی معتقد به حیات طیبه است؛ حیات طیبه آن سبک زندگی است که همراه با تقوا و دو شاخص ظلم ستیزی و ظلم ناپذیری است و خداوند در قرآن آن را نسخه شفابخش نامیده است.

وی راه رسیدن به حیات طیبه را ایجاد دولت دانست و تشریح کرد: برای رسیدن به حیات طیبه و دولت اسلامی قواعدی نظیر انتخابات لازم است. لذا انتخابات صرفا برای انتخاب حاکم نیست بلکه انتخاب مدیر است که در پازل حکومت اسلامی به خوبی و درستی انجام وظیفه کند، ولی اگر در پازل دشمن و نظام سلطه وارد شود علاوه بر ذلت و خواری، از زندگی عادی و انقلاب دور افتاده ایم.

حجت الاسلام صدیقی اشاره کرد: چرخه نظام جمهوری اسلامی نه ظلم می پذیرد و نه ظلم می کند، لذا زمانی که ندای تظلم خواهی مسلمانی بشنود قطعا جواب خواهد داد. لذا وعده صادق صادق وعده بی نظیر در تاریخ بود که به تعبیر مقام معظم رهبری صفحه ننگین تاریخ ورق خورد و صفحه جدیدی شروع شد که رژیم اسرائیل در آینده نقش و نامی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد:‌ انتخابات در ایران بسیار مهم و اثرگذار است و وظیفه طلاب و علما و همه دارندگان تریبون این است به تبیین شاخص ها و چالش های انتخابات بپردازند تا انتخاب درست اتفاق بیفتد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه ملیت، بخشی از هویت ما است و بخش مهم دیگر آن دین ما است، بیان کرد:‌ یکی از چالش های مهم، چالش های اجتماعی است که به تعارضات اجتماعی بر می¬گردد لذا ابتدا بسترهای این چالش ها شناسایی شود و ذهن ها پذیرای نتیجه انتخابات شود، نتیجه ای که در قاعده مردم سالاری دینی رقم می خورد.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: برای مقابله با چالش ها باید هویت را برای مردم تعریف کرده و محدود نکنیم و مولفه های هویتی از قبیل ملی، دینی و انقلابی باید با هم تعریف شود. لذا باید مراقب بود که هویت انقلابی ما دوباره به چالش کشیده نشود؛ هویتی که آقای رئیسی تقویت کرد.

وی با اشاره به وظایف طلاب حوزه علمیه افزود: هویت انقلابی و اسلامی ما بهم گره خورده و ما طلاب حوزه علمیه در این رابطه وظیفه داریم از انقلاب و هویت دینی و انقلابی دفاع کرده و تقویت کنیم.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: هویت فرهنگی راه دیگری برای مقابله با چالش ها است، با فرهنگ سازی می شود آداب و رسوم مختلف را بر سر سفره هویت نشاند. لذا بدون فرهنگ سازی، بی اعتمادی به نظام تقویت می شود و در نظام چالش اتفاق می افتد و تفکر تجزیه ایران که چالش سیاسی است به وجود می آید.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت:‌ تضعیف انتخابات و تخریب هویت اسلامی و انقلابی، موجب دخالت دشمنان می شود که با شناخت چالش ها و تبیین و تشریح آن می توان با آن مقابله کرد.

وی افزود:‌ کتاب های هویت سه گانه و بحران هویت و همچنین کتاب هویت از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) یکی دیگر از کتاب هاست که توصیه می شود، مطالعه شود.

در پایان خانم احمدی طیفکانی دبیر علمی جلسه و معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان به جمع‌بندی مباحث پرداخت.

انتخاب صحیح موجب ایجاد حیات طیبه می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha