یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1166874
۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: بعضی از جریانهای سیاسی فکر می‌کنند برای پیشرفت باید به این قدرت و آن قدرت آویزان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مهمترین ویژگی انسان این است که می‌تواند انتخاب کند و زندگی او با انتخاب پیوندی محکم و ناگسستنی دارد، ما هر روز در هر لحظه در حال انتخاب هستیم، از مهمترین مسائل زندگی که دین و اعتقاد است تا ساده‌ترین که پوشیدن لباس و خوردن غذا می‌باشد.

امام جمعه عالیشهر بیان داشت: بعضی معیار برای انتخاب را سود و منافع مادی قرار می‌دهند به خاطر دریافت غنیمت مسلمان می‌شوند و برای گرفتن پست و مقام ایمان می‌آورند این افراد اگر جایی منافعشان به خطر افتاد مواضع خود را عوض می‌کنند مثل حسان بن ثابت که در روز غدیر در کنار پیامبر صلی الله برای علی علیه السلام شعر گفت و چند ماه بعد گفت حق با ابوبکر است و برای او شعر سرود افرادی که ملاک انتخابشان خدا نیست سرانجام جز آنچه که کفار به آن دچار می‌شوند نخواهند داشت.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز داشت: وقتی ما رای می‌دهیم در حقیقت داریم کسی را برای ریاست بر مردم تایید می‌کنیم و اگر آن شخص به مردم لطمه‌ای بزند ما مسئول و در کارهای او شریک هستیم البته اگر هم به مردم منفعت برساند در ثواب کارهای او شریک هستیم.

وی بیان داشت: یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم افراد را بهتر بشناسیم از راه کسانی است که اطراف او گرفته‌اند و او را تایید می‌کنند ، علی علیه السلام می‌فرماید اگر نتوانستید کسی را بشناسید که راه و روش او چگونه خواهد بود نگاه کنید به همراهان و دوستان او اگر آدم‌های خوبی بودند او هم خوب است و اگر آدم‌های بدی بودند او هم بد است.

امام جمعه عالیشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در عید سعید غدیر گفت: در غدیر خم جریان حاکمیت سیاسی اسلام با نصب امام شروع شد که در قرآن می‌فرماید کفار از نابود کردن اسلام مایوس شدند. هر وقت امامی که منصوب از ناحیه خداست مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد دشمنان اسلام نمی‌توانند نظام اسلامی را از بین ببرند هرچند که قدرت و ثروت زیادی داشته باشند این را ما در جمهوری اسلامی تجربه کردیم.

وی افزود: امام عزیزمان بار دیگر به اهمیت انتخابات به ویژه انتخاباتی که در چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید برگزار می‌شود تاکید کردند و فرمودند جمهوری اسلامی از زمانی که تشکیل شده دشمنان سرسختی داشته تا به امروز هم دارد. امروز هر کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش پیروز می‌کند انتخابات است اگر مشارکت ضعیف باشد دشمن شاد می‌شویم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به مساله مهم انتخاب اصلح ابراز داشت: انتخاب اصلح اهمیت دارد، اصلح یعنی کسی که اعتقاد قلبی به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد افرادی که کارآمد باشند و توانایی کار داشته باشند شب و روز نشناسند و قلباً معتقد به جمهوری اسلامی باشند اصلح هستند.

امام جمعه عالیشهر ابراز داشت: بعضی از جریانهای سیاسی فکر می‌کنند برای پیشرفت باید به این قدرت و آن قدرت آویزان شد و مسیر پیشرفت از آمریکا می‌گذرد، این‌ها نمی‌توانند کاری برای مردم و کشور انجام بدهند چون ظرفیت‌های درون کشور را نمی‌بینند و از آن استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha