یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: حضور در انتخابات، سرنوشت شما را تعیین می‌کند و اثر رأیتان مشابه اثر رأی رهبری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران، اظهار داشت: انتخابات بیعت با خدا، دین، امام زمان(عج)، امام راحل، شهدا و پرچم‌دار دین و الگوی تراز ما در دوران غیبت، آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است.

وی با بیان اینکه در ۴۵ سال گذشته مرتب مردم به صحنه آمدید و با علی بیعت کردید و با بیعت خودتان ولایت را تعمیق و ملیت و جمهوریت خودتان را تثبیت کردید، گفت: امروز مسئله انتخابات، مسئله اول ایران است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: جمهوریت و اسلامیت با خون هزاران پاک‌باخته توحید، امضا شده است.

وی خطاب به مردم، یادآور شد: شما در انتخابات با شهدا بیعت می‌کنید و نظام با جمهوریت خودش در دنیا احساس سرافرازی می‌کند.

وی اضافه کرد: حضرت علی(ع) با آن عظمتش، چون حمایت مردم را نداشت مجبور به صبر کردن تلخ و جانکاه شد.

امام جمعه موقت تهران، با تأکید بر اینکه ملت ایران دست و بازوی امام‌زمان و رهبری هستند، گفت: موقعیتی که حضرت علی(ع) از آن برخوردار نبود، همین است، همراهی مردم با نظام به فضل الهی موجب برداشته‌شدن همه مشکلات و موانع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، خطاب به نمازگزاران، ابراز کرد: حضور در انتخابات، سرنوشت شما را تعیین می‌کند و اثر رأیتان مشابه اثر رأی رهبری خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات در حفظ امنیت و افزایش آن تاثیرگذار است، دشمن نمی‌تواند به شما ضربه بزند، اما وای از آن روزی که علی تنها بماند، در آن صورت مردم گرفتار ظالمان می‌شوند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت سالروز هفتم تیر، اظهار کرد: هفتم تیر، روز غلبه خون بر شمشیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه در این روز، ۷۲ نفر از بهترین مسئولان کشور خونشان را پای انقلاب ریختند، تأکید کرد: سالار این شهدا، شهید بهشتی بود که به فرموده امام(ره)، یک ملت بود، او پنجه به روی هیچ‌کسی نمی‌انداخت و در خدمت، بردبار بود.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه شهید رئیسی همان ویژگی‌های آیت الله بهشتی را داشت، به خصوص در دغدغه‌مندی مردم، خاطرنشان کرد: اگر نگویم شهید بهشتی بی‌نظیر بود، باید بگوییم کم نظیر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: بنی‌صدر و جندیان ملی‌گرا، شهید بهشتی را منزوی کردند و تهمت زدند، به‌نحوی‌که شهید بهشتی را گوشه‌نشین کردند، اما خون او موجب شناخته‌شدن خودش و جلای انقلاب اسلامی شد.

وی تأکید کرد: شهید بهشتی هم در فقه مجتهد بود و هم در عرفان، عارف بود و هم در حکمت و فلسفه، صاحب‌نظر بود و نسبت به امامت و ولایت «منم‌منم» نداشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: آیت‌الله بهشتی، خدمتگزار بی‌ادعا و همیشه در صحنه و متعبد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با بیان اینکه شهیدان بهشتی و رئیسی برای ما تراز، الگو و مدل هستند، گفت: رئیس‌جمهور منتخب، علاوه بر داشتن ویژگی‌های عمومی باید اصلح باشد.

وی با طرح این پرسش که اصلح کیست؟، یادآور شد: اعتقاد رئیس‌جمهور به اعتقادات شما بسیار مهم است، رئیس‌جمهور باید همچون شهید بهشتی عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، همانند شهید رئیسی.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید کارایی، انرژی و کفایت لازم را داشته باشد تا بتواند مثل شهید بهشتی فعالیت کند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید عاشق مردم باشد.

وی، تصریح کرد: نفرت روزافزون و لعنت الهی بر رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار که از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha