یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
علیرضا گلچین‌پور فرماندار شهرستان کهک

حوزه/فرماندار شهرستان کهک گفت: هشت هزار نفر در شهرستان کهک واجد شرایط رأی دادن هستند

علیرضا گلچین‌پور فرماندار شهرستان کهک امروز هشتم تیرماه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات بهتر در شهرستان کهک اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور کار اجرایی انتخابات در شهرستان کهک آغاز شد.

وی ادامه داد: تشکیل هیئت اجرایی در بخش فردو و بخش مرکزی شهرستان، چینش نیروها، آماده‌سازی شعب اخذ رأی، آموزش نیروها، آماده‌سازی اقلام صندوق‌ها، تعرفه و دستگاه احراز هویت همه از کارهای انجام شده در این برهه‌ی زمانی بوده است.

فرماندار شهرستان کهک در استان قم بیان کرد: پیگیری‌ها همچنان تا زمان برگزاری انتخابات ادامه دارد. تمام برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته، تا در نهایت بی‌طرفی انتخابات سلامت و باشکوهی را مانند انتخابات گذشته در سطح شهرستان کهک داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شعب شهرستان کهک نسبت به انتخابات مجلس افزایشی داشته است، عنوان کرد: ما درخواست داشتیم که تعداد ۲ شعبه سیار اضافه شود ولی متأسفانه با این درخواست موافقت نشد. یعنی تعداد شعب همان ۲۷ شعبه در کل شهرستان، هم در بخش فردو و هم در بخش مرکزی خواهیم داشت.

گلچین‌پور تصریح کرد: تعداد شعبات در کل شهرستان کهک به تفکیک، ۲۵ شعبه ثابت و ۲ شعبه سیار خواهد بود. البته شرایط کنونی نسبت به انتخابات پیشین تفاوت‌هایی داشته است. برای مثال ما در انتخابات سال قبل بارندگی شدید و برف داشتیم که امسال این مشکل را نداریم.

فرماندار شهرستان کهک اظهار داشت: باتوجه به اینکه در ایام تابستان هستیم و مردم برای تعطیلات به این شهرستان می‌آیند؛ قاعدتا مشارکت بالایی در انتخابات و رأی‌دهی خواهیم داشت. ان‌شاءالله با همین ظرفیت شعبی که داریم می‌توانیم تامین کننده‌ی روند انتخابات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از متولیان انتخابات دارید، افزود: ما تقریبا ۸ هزار نفر رأی دهنده داریم. حدود ۷۰۰ نفر هم در شعب پای صندوق‌ها رأی حضور دارند و عهده‌دار کار اجرایی انتخابات هستند؛ البته این تعداد نسبت به انتخابات دوره قبل که ۸۰۰ نفر بوده، کاهش نفرات داشته‌ایم.

گلچین‌پور گفت: آموزش‌های لازم برای مسئولان اجرایی انتخابات داده شده است. مساعدت‌های بسیار خوبی هم بین ۳ فرماندار که متولی انتخابات هستند، بویژه آقای زاکریان فرماندار استان قم صورت گرفته و از رهنمودهای وی استفاده می‌کنیم.

فرماندار شهرستان کهک در تشریح زیرساخت‌های الکترونیکی و احراز هویت شهرستان کهک بیان کرد: انتخابات مجلس تمام الکترونیک بود و ما شرایط انتخابات قبل را نداریم و درحال حاضر این انتخابات نیمه الکترونیک برگزار می‌شود. فقط دستگاه احراز هویت الکترونیکی هست که با پیگیری فرماندار قم به ما تحویل دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما در هر شعبه یک دستگاه احراز هویت داریم، که مراحل پیکربندی انجام شده و آماده‌ی برگزاری انتخابات است. فکر نمی‌کنم ما در این زمینه مشکلی داشته باشیم.

گلچین‌پور عنوان کرد: این انتخابات تامین کننده‌ی امنیت ملی ماست. ان‌شاءالله همه‌ی مردم استان و شهرستان‌های تابعه در انتخابات مشارکت داشته باشند. با جدیت حضور پیدا کنند، رأی دهند و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha