یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
کد خبر: 1167062
۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶
تصاویر / حضور پرشور مردم قم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

حوزه/ بانوان قمی همانند ادوار گذشته از همان ساعات ابتدایی به میدان آمدند تا تکلیف سیاسی و اجتماعی خود را ادا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در قم همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بسیاری از هموطنان همان ساعات ابتدایی به شعب اخذ رأی رفتند تا رأی خود را به صندوق بیاندازند. بانوان قمی نیز همانند ادوار گذشته از همان ساعات ابتدایی به میدان آمدند تا تکلیف سیاسی و اجتماعی خود را ادا کنند.

بانوان قمی؛ پای ثابت حماسه سازی

ساعت ابتدایی حال و هوایی دیگر داشت و حضور موی سفیدان و پا به سن گذاشته‌ها بیشتر به چشم می آمد؛ اما ساعات که می گذشت حضور جوانان و رأی اولی ها بیشتر می‌شد و به مراتب به شلوغی و هیجان شعب افزوده می‌شد.

اگر چه بیش از ۱۴ ساعت از آغاز رای‌گیری گذشته بود اما مسئولین شعب هنوز با خوشرویی وچهره ای گشاده از افرادی که به شعب می‌آمدند استقبال می کردند.

در ساعاتی پایانی به یکی از شعب اخذ رأی رفتیم تا با حال و هوای مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه شویم و با آنان در خصوص حضورشان در انتخابات گفت‌وگو کنیم.

یک مادر قمی که همراه فرزند خردسالش آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: حضور در انتخابات وظیفه همگانی است به عنوان یک مادر به میدان آمدم تا فردای خودم و فرزندم را خودم بسازم.

وی ادامه داد: در ابتدا برای رأی دادن تردید داشتم اما آمدم تا در آینده از انتخابی که نکردم پشیمان نشوم.

تعدادی از بانوان طلبه که به صورت گروهی آمده بودند، یکی از این بانوان بیان کرد: مردم ایران ثابت کردند در لحظات مهم و حساس حضور پیدا می کنند و پای اقتدار و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است، تصریح کرد: انتخابات یکی از ابزارهای پیشرفت کشور و تحقق مردم سالاری است به همین خاطر باید از آن به خوبی استفاده کرد.

دیگر بانوی طلبه گفت: این انتخابات حال و هوای متفاوتی نسبت به انتخابات گذشته دارد زیرا در چهلمین روز شهادت شهدای خدمت برگزار می‌شود و باید با آگاهی بیشتری انتخاب کنیم تا فردی بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند که ادامه دهنده راه شهید خدمت باشد.

دو خواهر دوقلوی ۱۸ ساله‌ رأی اولی که در ساعات پایانی آمده بودند، با چهره‌ای خندان و روحیه ای با نشاط گفتند: منتظر بودیم تا به آخرین دقایق نزدیک شویم و در وقت های اضافه رأی بدهیم زیرا می‌خواستیم اولین رأی خود را در شرایط متفاوت و با هیجان بیشتر به صندوق بیاندازیم.

بانوان قمی؛ پای ثابت حماسه سازی

وی ادامه داد: امیدوارم فردی که انتخاب می‌شود آینده‌ای روشن برای ما جوانان رقم بزند تا برای حضور در انتخابات های آینده انگیزه و امید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: انتخاب ما ۴ سال آینده نه تنها کشور ما را مشخص می کند بلکه باتوجه به شرایط منطقه در سرنوشت دیگر کشورها نیز تاثیر گذار است به همین خاطر کسی را انتخاب می‌کنیم که بتوانیم در منطقه سر افراز باشیم.

بانوان قمی؛ پای ثابت حماسه سازی

زهرا که دانشجوی سال آخر است، گفت: برای حضور تردید داشتم اما دوستانم توصیه کردند که حتما شرکت کنم و در ساعات پایانی تصمیم گرفتم تا رأی بدهم‌.

وی بیان کرد: نه فقط من بلکه خواسته همه مردم ایران به خصوص جوانان این است که ثبات اقتصادی فراهم شود تا بتوانیم با امید برای ساختن آینده تلاش کنیم؛ چون زمانی که شرایط ثبات نداشته باشد تصمیم و برنامه ریزی برای آینده معنایی ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha