یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
میر سرتیپ نصیرزاده

حوزه/ جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: حضور بانوان در میادین ورزشی، با حجاب و فرزند، دارای پیام است، زمانی که بانوی ایرانی با فرزند خود در سکوی قهرمانی حاضر می‌شود، نشانگر استحکام و تحکیم خانواده در کشورمان است و اینکه ما به اصالت خانواده اهمیت می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، امیر سرتیپ نصیرزاده در مراسم تجلیل از ورزشکاران نمونه، مربیان، قهرمانان و مدال آوران مسابقات ورزشی نظامیان جهان (سیزم) ضمن تبریک موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی در این مسابقات، اظهار داشت: ورزشکاران ایرانی اخلاق و فرهنگ ناب ایرانی اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی را به خوبی به نمایش گذاشتند و این فرهنگ از قهرمانی برای کشور عزیزمان ارزشمندتر است.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، ادامه داد: بالاتر بردن پرچم اهل بیت(ع) و جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی و بین‌المللی بسیار ارزشمند است و قهرمانان با ایستادن در رتبه‌های برتر، پرچم و هویت ایران را در مجامع بین‌المللی به اهتزاز درمی‌آوردند.

امیر سرتیپ نصیرزاده، به حضور رژیم جنایتکار صهیونیستی در میادین ورزشی اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس در میادین ورزشی به دنبال هویت‌سازی و تاریخ‌سازی برای خویش است و ما به هیچ عنوان آنها را به عنوان کشور قبول نداریم و به رسمیت نمی‌شناسیم.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به حضور بانوان ایرانی با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی، ابراز کرد: حضور بانوان در میادین ورزشی، با حجاب و فرزند، دارای پیام است، زمانی که بانوی ایرانی با فرزند خود در سکوی قهرمانی حاضر می‌شود، نشانگر استحکام و تحکیم خانواده در کشورمان است و اینکه ما به اصالت خانواده اهمیت می‌دهیم.

امیر سرتیپ نصیرزاده، با بیان اینکه قهرمانان الگوی جوانان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: ورزشکاران با قهرمانی در میادین بین‌المللی فرهنگ ایرانی-اسلامی را به جهانیان منتقل می‌کنند، همچنین وقتی در داخل کشور معروف و به الگویی برای نسل‌های مختلف جامعه تبدیل می‌شوند، باید به مبانی قهرمانی نیز پایبند بوده و ترویج‌دهنده مبانی اخلاقی باشند.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، با اشاره به مطرح شدن موضوع «شهروند جهانی» در بین کشورهای غربی، گفت: شهروند جهانی شهروندی است که به هویت و تاریخ خود پایبند نیست، کشورهای غربی می‌خواهند این الگو را در جامعه ایران هم ترویج دهند تا به فرهنگ غنی ایرانی آسیب بزنند و فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی به فراموشی سپرده شود، مفهوم شهروند جهانی یکی از شیوه‌های جنگ نرم دشمنان علیه ایران است.

امیر سرتیپ نصیرزاده، درباره معافیت خدمت سربازی ورزشکاران و قهرمانان ملی نیز یادآور شد: موضوعی در بین ورزشکاران تحت عنوان «معافیت خدمت سربازی» مطرح شده و ورزشکاری که مدال المپیک و جهانی بیاورد، می‌گویند «معاف از خدمت است»، در حالی که این مفهومِ درستی نبود چرا که معتقدیم اگر کسی می‌خواهد پیام‌رسان ارزش‌های کشورش باشد، باید تلاش کند و به جایی برسد که بتواند قهرمان المپیک بشود.

جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح، با بیان اینکه ورزشکار باید خیلی زحمت بکشد و عرق بریزد تا به سطح بالایی از مسابقه برسد، اظهار کرد: ورزشکاران ملی‌پوش در مسابقات بین‌المللی سرباز کشور محسوب می‌شوند.

امیر سرتیپ نصیرزاده ادامه داد: ورزشکاری که مشمول خدمت سربازی شده و در تیم ملی تلاش می‌کند، در تیم ملی، خدمت ورزشی انجام می‌دهد و برای کشورش به عنوان یک سرباز زحمت می‌کشد که این وضعیت، جایگزین خدمت سربازی در پادگان و سایر اماکن نظامی است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ورزشکاران ایران در تیم ملی، سرباز کشورشان هستند و ما اسم آن را «جایگزین خدمت» گذاشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha