دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
مدیر کل ارشاد یزد

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، با تشریح فعالیت های قرآنی دولت سیزدهم در یزد گفت: در سال گذشته ده میلیارد تومان برای طرح چهار حافظ قرآن کریم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و جامعه قرآنی با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دو سال گذشته اظهار داشت: در اولین جلسه کاری بعد از انتصاب خود در جمع فعالان قرآنی گفتم که نگاه ما به قرآن، ویترینی نیست و با جدیت در این زمینه برنامه ریزی و اقدام خواهیم کرد و امروز بعد از گذشت بیش از دو سال، کارنامه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد قابل دفاع است.

وی، طرح بالندگی چهار هزار حافظ به نیابت از چهار هزار شهید استان یزد را طرح محوری و اصلی قرآنی استان معرفی کرد و افزود: این طرح بزرگ نمونه کامل مردمی سازی حوزه فرهنگ است که توسط مجموعه های مردمی راهبری و اجرا می‌شود و دولت از آن پشتیبانی می‌کند و با توجه به اثرگذاری و ابعاد دقیقی که داشت، با دستور وزیر فرهنگ به یک طرح ملی تبدیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، گفت: با حمایت های استاندار یزد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته ده میلیارد تومان برای این طرح اختصاص داده شد که خوشبختانه هم اکنون در حال اجراست و بیش از چهار هزار نفر در آن ثبت نام کرده و شروع به حفظ قرآن کریم کرده اند.

عابدی با اشاره به حمایت بیش از ۱۱ میلیاردتومانی از فعالیت های قرآنی توسط این نهاد گفت: فعالیت های قرآنی اگر به درستی اجرایی شود، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته حمایت های خوبی از این حوزه صورت گرفت که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و این با مطالبه گری مسئولان و مدیران موسسات و فعالان قرآنی استان میسر می شود.

دبیر شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان اظهار داشت: طرح های مختلف دیگری در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در دولت سیزدهم در یزد اجرا و یا حمایت شد که از جمله آنها طرح تربیت مربی حفظ، برگزاری سه دوره نمایشگاه قرآن پس از چند سال وقفه، جشنواره قرآنی صافات در تفت، طرح تربیت مربی صحیفه سجادیه است.

عابدی، بیان کرد: اجرای سه دوره طرح بشری و تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم، دوره توانمندسازی مربیان قرآن به مهارت‌های قصه گویی، نشست ارتقای مربیان قرآنی و حمایت از موسسات قرآنی شهرستان‌های محروم نیز اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بیان کرد: امسال هم طرح باران دعا با هدف تربیت مربی آموزش مفاهیم صحیفه سجادیه برای کودکان را اجرا خواهیم کرد که گستره استانی خواهد داشت.

وی همچنین از اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به فعالان قرآنی خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دولت سیزدهم، حمایت از مربیان و فعالان قرآنی است که بتوانند در این مسیر فعالیت های خود را ادامه دهند.

عابدی بیان کرد: علی رغم همه کاستی ها، عملکرد ما نشان می‌دهد که نگاه ما به قرآن کریم نگاهی جدی و اعتقادی است و قرآن در حاشیه سایر برنامه‌های اداره کل فرهنگ نبوده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha