یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: جریان محرم و عاشورا به عنوان اکسیر اعظم،احیا گر اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در نشست مناسبت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در استان البرز گفت: دشمنان در طول سال برنامه‌های متعددی برای کاهش و خنثی کردن اثر معنوی محرم در اعتقادات و باورهای مردم هستند که به برکت خیمه سید الشهدا این تلاش‌ها منجر به شکست می شود.

وی ادامه داد: باید بر محتوای اشعار و مدیحه مداحان شاعران و واعظان ماه محرم نظارت جدی شود تا سنت‌های عزاداری دچار تحریف نشود.

امام جمعه کرج ضمن تاکید بر اثر بخش بودن عزاداری‌های سنتی، بیان داشت: باید جلسات و نشست هیات‌های مذهبی بر این محور تشکیل و تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با توجه به در پیش بودن روز مباهله به بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی این رخداد بسیار مهم در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: روز مباهله عصمت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را بر اساس مستندهای قرآنی اثبات کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه از حضور گسترده مردم استان البرز در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha