یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
روانشاد

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: عظمت حماسه عاشورا عامل بیداری جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان امروز در نشست هماهنگی برنامه‌ریزی دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های عاشورایی و نهضت حسینی حائز اهمیت ویژه است، اظهار داشت: عظمت حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و همواره در تاریخ و تمدن فرهنگ و هنر ایران زمین و کشورهای اسلامی الهام بخش بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ترویج فرهنگ حسینی، فرهنگ‌سازی ادبیات حسینی، ارزیابی آثار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای مرتبط با عاشورا، تولید محتوای عاشورایی، ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی ایرانی و مقابله با تهاجم فرهنگی را از مهمترین اهداف برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ عنوان کرد و گفت: علاوه بر ترویج سبک زندگی حسینی، وحدت اسلامی، دشمن‌شناسی و بصیرت حسینی نیز از مهمترین محورهای سوگواره‌های عاشورایی استان لرستان است.

روانشاد، با بیان اینکه بی‌شک همدلی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی موجب رقم خوردن رویدادهای فاخر فرهنگی و مذهبی در استان خواهد شد، اظهار کرد: این رویداد باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف استان قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین سوگواره چلچراغ با ۱۴ دبیرخانه در شهرستان‌های استان فعالیت خود را آغاز کرد، یادآور شد: رشته‌های این دوره در ۴ دبیرخانه آواها و نواها، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه و تایپوگرافی و گرافیک دیجیتال متمرکز شده‌اند.

روانشاد، مهمترین نقطه قوت نخستین سوگواره چلچراغ را ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد و گفت: این استقبال برای برگزاری رویداد دوم ایجاد انگیزه شد و سوگواره منطقه‌ای براساس اقبال عمومی با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان کلید خورد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا ۳۱ تیرماه تمدید شده است، اظهار کرد: اختتامیه این رویداد پس از اربعین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha