یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
دادگشتری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در دیدار رئیس کل دادگستری استان، دادستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار کرد: کار شما یکی از مشاغل سخت است، هر کس مؤمن‌تر است این مشغله برای او سخت‌تر می‌شود، هر کس بیشتر دلش برای مردم می‌سوزد و به خدا اعتقاد دارد و نگران قیامتش است، این کار برای او بسیار دشوارتر و سنگین است، خدا به شما قوت بدهد و توفیقات روزافزون داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس کل دادگستری استان، دادستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های مربوطه که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، اظهار کرد: کار شما یکی از مشاغل سخت است، هر کس مؤمن‌تر است این مشغله برای او سخت‌تر می‌شود، هر کس بیشتر دلش برای مردم می‌سوزد و به خدا اعتقاد دارد و نگران قیامتش است، این کار برای او بسیار دشوارتر و سنگین است، خدا به شما قوت بدهد و توفیقات روزافزون داشته باشید.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم در هر کاری با عوامل عادی کارمان را پیش ببریم، شدنی نیست، در جبهه‌ها هم همین طور بود، برای مثال در سال‌های دفاع مقدس اگر ما می‌خواستیم با محاسبات زمینی کارمان را پیش ببریم، همان ابتدا باید تسلیم می‌شدیم و جز عقب‌نشینی راه دیگری نداشتیم، اما امدادهای غیبی به داد ما رسید و بر دشمن غالب شدیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی و حاج حسین همدانی زمانی به سوریه رفتند که بشار اسد در حال رفتن بود، چون همه گفته بودند او باید برود، فقط رهبر حکیم انقلاب گفته بود بشار اسد باید بماند، حاج قاسم و حاج حسین همدانی پیام رهبر حکیم انقلاب را به بشار اسد رساندند و گفتند ما از تو حمایت می‌کنیم، بمان.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: چه چیزی باعث شد سوریه امن شود؟ چه چیزی باعث شد زمانی که آمار کشته‌های کرونا به روزانه چند صد نفر رسیده بود، سید ابراهیم رئیسی آمد این آمار را به شدت کاهش داد؟ آیا این هنر یک آدم معمولی بود

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ قیام کرد و پس از ۱۵ سال قیامش منتهی به انقلاب شد و به پیروزی رسید، چه چیزی موجب این پیروزی شد؟ اگر همه این‌ها را از نگاه دین و قرآن ببینیم، باید گفت که خدای متعال در آیه ۲ سوره طلاق می‌فرماید (هر کس از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدنی قرار می‌دهد).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: اگر کسی غدیری زندگی کند و با فرهنگ غدیر، عاشورا، اربعین، قرآن و امیرالمؤمنین (ع) نفس‌ بکشد، زندگی‌اش طور دیگری می‌شود.

وی یادآور شد: هر کس با امام حسین (ع) مثل و مانندی پیدا کند، در مقابل کسانی که در مقابل امام حسین (ع) بوده و هستند، می‌ایستد، و همان طور که امام حسین (ع) پیروز شد، او هم پیروز می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما باید مثل و مانندی با اباعبدالله الحسین (ع) داشته باشیم، اگر مثلیت داشته باشیم مشمول دعای رسول اکرم (ص) می‌شویم، پیامبر (ص) زمانی که در غدیرخم امیرالمؤمنین (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، در سخنرانی خود فرمود خدایا یاری کن هر کس علی (ع) را یاری کند و خوار کن هر کس علی (ع) را خوار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: موفقیت‌های یمن و موفقیت‌های سید حسن نصرالله به خاطر همین دعای پیامبر (ص) است، امام (ره) هم با این دعا پیروز شد، رهبر حکیم انقلاب با این رمز هر روز عزت و اقتدار می‌آفریند، عامل پیروزی حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی هم این دعای پیامبر (ص) بوده است

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) به فرزندش فرمود آبادانی دلت این است که با خدا باشی، یعنی به گونه‌ای باش که همواره بدانی در محضر خدا هستی و خدا را می‌بینی.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) فرمود مؤمن سه ویژگی دارد، یکی از این ویژگی‌ها «توفیق من الله» است، توفیق از وفاق است، اگر ما با خدا وفاق کردیم موفق می‌شویم، هر کجا موافق خدا حرکت نکنیم سرمان به سنگ می‌خورد، هر کجا موافق با خدا حرکت کنیم، توفیق الهی به دست می‌آید و موفقیتی که روزی انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید فرزندم آبادانی دلت در این است که با خدا باشی، خدای متعال در آیه ۱۸ سوره توبه می‌فرماید «آباد کردن مساجد خدا فقط در صلاحیت کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز را بر پا داشته و زکات پرداخته و جز از خدا نترسیده‌اند»، معلوم می‌شود مساجد نه با جمعیت زیاد و نه با زرق و برق و پول‌های هنگفت آباد می‌شوند، مسجد با آدم‌هایی آباد می‌شوند که دلشان با یاد و نام خدا آباد است.

وی تصریح کرد: امروز هم هر مسجدی که پرونده‌های شما را سبک می‌کند، هر مسجدی که یارانی برای شما تولید می‌کند که راه عدالت، انصاف و قضاوت را هموار کنند، همان مساجدی هستند که افرادی با دل‌های آباد در آن‌ها کار می‌کنند، بنابراین هر چه مساجد ما به معنای واقعی کلمه آباد شوند، پرونده‌های شما کاهش پیدا می‌کند و جرائم کم می‌شود، شاهد آن ماه مبارک رمضان است که هر ساله در آن شاهد کاهش واضح جرائم هستیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) در مسجد مدینه مشغول نماز بودند که عده‌ای آمدند به ایشان گفتند حاکم مدینه با شما کار دارد، حضرت با افرادی مسلح به نزد حاکم مدینه رفت و می‌دانست که حاکم قصد دارد برای یزید از ایشان بیعت بگیرد، حضرت به حاکم مدینه فرمود ایها الامیر، ما اهل بیت پیامبر (ص) هستیم، وحی در خانه ما نازل شده است، فرشتگان در خانه ما رفت‌وآمد داشته‌اند، اما یزید دائم‌الخمر است، علناً فسق و فجور انجام می‌دهد، به ناحق خون می‌ریزد، هر کس مثل من است با هر کس مثل یزید بیعت نخواهد کرد.

علیه خیانت‌کاران به اموال مردم به شدت عمل کنید

انتهای پیام/

خبرنگار: امین نعمتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha