جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
تصاویر/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی استان

حوزه/ در سومین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی، مسئولان ارشد دستگاه قضایی در استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، در سومین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی، مسئولان ارشد دستگاه قضایی در استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.

در این دیدار که رئیس‌کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، مدیران کل سازمان‌های بازرسی، زندان‌ها و امور تأمینی و تربیتی، پزشکی قانونی، ثبت اسناد و رئیس دادسرای نظامی حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی با تبریک عید غدیر به آحاد مردم گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، آنچه در باب قضاوت مورد نیاز است توجه ویژه به عدالت‌محوری و اقامه عدل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به انتظار مردم برای صدور عادلانه احکام قضایی افزود: در قرآن کریم بارها بر عدالت در گفتار، عدالت در رفتار و عدالت در قضاوت تأکید کرده است.

امام جمعه سمنان عدالت‌ورزی در شئون مختلف را مصداق تقوا دانست و اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید «وَإِذَا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ...» و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید!

وی با بیان اینکه قوه قضائیه مأمن و پناهگاه آحاد مردم بویژه مظلومان است گفت: هرچند تلاش مسئولان و کارکنان دستگاه قضا در جهت احقاق حقوق مردم است اما نباید به جنبه اقناعی احکام قضایی بی‌توجه بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان ادامه داد: بدیهی است در احکام قضایی یک طرف پرونده محکوم می‌شود لذا نمی‌توان انتظار داشت تمام افراد با رضایت کامل از محاکم قضایی خارج شوند اما باید تلاش کرد افراد نسبت به جنبه‌های گوناگون احکام اقناع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تقدیر از رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی در سال‌های اخیر اظهار کرد: هزینه‌های مادی و معنوی پیشگیری از وقوع جرم به مراتب کمتر از هزینه‌های صدور حکم است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر نقش وعاظ، خطبا و اساتید در تبیین احکام اسلامی گفت: نبی اکرم(ص) فرمود «مأمور شدم تا بین شما بر اساس عدالت حکم کنم»

وی زمینه‌سازی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را اقدامی ارزشمند و شایسته قدردانی عنوان کرد و افزود: امیرالمومنین علی(ع) عدل را اساس جهان معرفی کرده است لذا نباید از اجرای احکام قانونی، شرعی و اسلامی به دلیل فضاسازی دشمنان عدول کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد دستگاه قضایی گفت: خوشبختانه تعداد پرونده‌های قضایی در استان سمنان به نسبت جمعیت، کمتر از سایر نقاط کشور است که این موضوع نشان‌دهنده عمق فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی مردم این استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تقدیر از تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی گفت: امیدواریم مسئولان دستگاه قضایی استان در ایفای وظایف و ماموریت‌های خود بیش از پیش موفق باشند.

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: آنچه در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تحقق مشارکت حداکثری است چراکه دشمنان در تلاش هستند تا میان مردم و نظام فاصله بیاندازند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» گفت: باید اهمیت مشارکت در انتخابات و دستاوردهای آن را برای افکار عمومی تبیین کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان مشارکت آحاد مردم در انتخابات را موجب اقتدار نظام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنها در بیان دغدغه‌های خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و از سیاه‌نمایی درباره شرایط کشور و نیز تخریب دیگران پرهیز کنند.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدصادق اکبری» رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در سخنانی با اشاره به برنامه‌ها و دستاوردهای قوه قضائیه در سالهای اخیر، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف دستگاه قضایی در استان ارائه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha