جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
کد خبر: 1165801
۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۷
ازادی

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: سال گذشته با کمک خیران و ستاد دیه ۴۰۶ نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید شهواری، رئیس کل دادگستری استان لرستان یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه خبرنگاران نقش والایی در اطلاع رسانی و بصیرت افزایی آحاد جامعه بر عهده دارند، افزود: رسانه ها افکار عمومی را هدایت و جهت دهی می کنند و در راستای ارتقاء فرهنگ جامعه و همچنین رساندن صدای مشکلات مردم به گوش مدیران و مسئولان رسالت خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و رسانه نقش بسزایی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه بر عهده دارند، اظهار داشت: رسانه ها می توانند در مباحث آموزش و فرهنگ سازی ارکان دینی و اجتماعی و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در جامعه نیز فعالیت داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۱۲ هزار و ۸۱۷ فقره پرونده به دادگستری استان ارجاع شده است، افزود : تعداد ۴۱۷ هزار و ۶۶۵ فقره پرونده نیز در این مدت در دادگستری لرستان مختومه شده است.

حجت‌الاسلام شهواری با بیان اینکه دادگستری استان ۱۶ هزار و ۷۲۴ فقره پرونده معوقه و مسن داشت، خاطرنشان کرد: این عدد در پایان سال گذشته به ۱۲ هزار و ۵۰۴ فقره کاهش یافت و شاهد کاهش ۲۳.۵ درصدی پرونده‌های مسن در دادگستری استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه دادرسی الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین برای انجام دادرسی بدون نیاز به اعزام متهم از زندان به دادگاه در سال ۱۴۰۱، ۸۰ درصد و در سال ۱۴۰۲ به ۸۳ درصد رسیده است، گفت: در تلاش هستیم دادرسی الکترونیک در سال جاری همچنان افزایش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: پایان سال گذشته با تلاش همکاران میزان رضایت‌مندی مردم از دادگستری استان به ۸۵ درصد رسید.

حجت الاسلام شهواری با بیان اینکه تکریم ارباب‌ رجوع و پاسخ‌ به سؤالات مردمی یکی از رویکردهای مهم دادگستری است، افزود: در این راستا سال گذشته بیش از ۶۱ هزار ملاقات مردمی از سوی مدیران ارشد، شهرستان ها و معاونین دادگستری برگزار و همچنین در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دیگر بخش‌ها ورود جدی دادگستری، حمایت حقوقی و قضائی از کارگاه‌های تولیدی و… را داریم.

وی گفت: همچنین ۱۹ فقره پرونده قتل عمد با رایزنی ها و تلاش های ریش‌سفیدان، متنفذین و اعضای شورای حل اختلاف مورد عفو و از قصاص رهایی یافته و در شورای حل اختلاف استان نیز ۳۸ هزار و ۲۹۰ فقره به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان در پایان یادآور شد: سال گذشته با کمک خیران و ستاد دیه ۴۰۶ نفر از محکومان جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha