پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: حضور حداکثری و مشارکت بالا و انتخاب خوب و اصلح دو شرط انتخابات حماسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات و حماسه بزرگ حضور مردم در پای صندوق رأی، با دو پیش شرط مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح محقق می‌شود.

وی افزود: مشارکت بالا باعث استحکام نظام می‌شود و هرچه مشارکت بیشتر باشد، اعتبار کشور نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه کنگان، خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری و هواداران آنان، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب بازخوانی و از دو قطبی سازی کاذب و لجن پراکنی اجتناب شود.

حجت الاسلام محمودی، برگزاری ۴۲ انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را از افتخارات نظام دینی دانست و در ادامه با انتقاد از بی‌انصافی برخی سیاسیون در نقد دولت شهید جمهور در مناقشات سیاسی خود، اظهار کرد: این انصاف نیست مردی که در مسیر خدمت به این نظام به شهادت رسید، مورد بی‌مهری قرار گیرد.

وی تأکید کرد: اختیارات قوه اجرایی مشخص است و کاندیداها از دادن وعده‌های خلاف قوانین که موجب بدبینی مردم می‌شود، اجتناب کنند.

امام جمعه کنگان با تبریک عید سعید غدیر خم، تصریح کرد: تبلیغ غدیر در راستای دستور و سفارش رسول خدا و وظیفه و تکلیف دینی است و همه باید مبلغ پیام غدیر باشیم.

حجت الاسلام محمودی، به اعمال غدیر اشاره کرد و گفت: اطعام دادن، هدیه دادن، تشرف به محضر امیرالمومنین(ع) در نجف، سبقت گرفتن بر همدیگر در کارهای نیک، زیاد صلوات فرستادن بر پیامبر و اهل‌بیت(ع) و هدیه و رسیدگی بیشتر به خانواده از مهمترین اعمال این روز است.

وی با تبریک میلاد امام هادی(ع) و بیان بخشی از حیات سیاسی امام و اقدامات بزرگ ایشان، گفت: انشاء زیارت جامعه کبیره به‌عنوان اوج توحید و گنجینه معارف شیعه، همچنین زیارت غدیریه، دو شاهکار و اقدام بزرگ و ماندگار امام هادی(ع) بود.

امام جمعه کنگان، با تبریک یکم تیر ماه سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی و تقدیر از تلاش‌های مدیر و کارکنان این اداره، عنوان کرد: مبلغین مصداق آیه "الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا" هستند.

حجت الاسلام محمودی، با عنوان اینکه همه بایستی نسبت به تبلیغ و ترویج دین احساس مسئولیت کنند و به این امر اهتمام ورزند، گفت: تبلیغ در حوزه دین یک سرمایه‌گذاری دنیوی و به‌ویژه اخروی است.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین، عملی هنرمندانه است و در سیره امیرالمؤمنین(ع) آمده است که با بدرقه یک یهودی او را جذب به دین کرد.

امام جمعه کنگان، با گرامیداشت شهدای هفت تیر به‌ویژه شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، ضمن تقدیر از رئیس دادگستری، دادستان و قضات و کارکنان دادگستری گفت: این هفته فرصتی مغتنم برای آگاهی مردم از خدمات دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام محمودی، به ابلاغ سند تحول قوه قضاییه پس از تایید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رسیدگی به حقوق عامه مهم‌ترین هدف سند تحول است.

وی با گرامیداشت روز اصناف و با تشکر از نقش اصناف و بازاریان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در طول چند دهه گذشته، بر ضرورت نظارت بر اصناف و بازاریان برای کنترل و مدیریت قیمت کالا تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha