چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: پایبندی به ارزش‌های اسلامی، استقلال سیاسی و فرهنگی کشور، برخورداری از تقوای دینی و سیاسی، نترسیدن از دشمن از ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: روز غدیر مسئله امامت است و امامت مکمل نبوت پیامبر است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه غدیر برترین عید امت اسلامی است، افزود: دلیل برتری عید غدیر بر دیگر اعیاد، بخاطر برتری ولایت بر دیگر ارکان دین است.

وی ادامه داد: امامت فقط حاکمیت سیاسی نیست، بلکه امام هم رهبر دینی و هم رهبر سیاسی مردم و راهنمای دین و دنیای مردم است و سعادت دنیا و آخرت مردم را رقم می‌زند، در خط ولایت حرکت و برنامه‌های غدیر را باشکوه برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسینی، با تقدیر از حمایت‌های اقشار مختلف مردم و نهادها از وی، گفت: ما تا زمانی که هستیم در خدمت مردم خواهیم بود، البته ما نهاد و تشکیلاتی داریم و بر اساس چارچوب‌های آن عمل می‌کنیم و جای نگرانی نیست و ما شرمنده شما هستیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که ما در خدمت شما هستیم خداوند توفیق خدمت به حقیر عنایت کند، فعلاً خبری نیست ولی ما آماده واگذاری این جایگاه به عزیزانی که بهتر از ما بتوانند خدمت کنند، هستیم.

امام جمعه دیر با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، عنوان کرد: مهمترین وظیفه حوزه‌های علمیه تبلیغ دین و اهداف دینی است و حفظ نظام اسلامی و ایمان مردم از اوجب واجبات است، روحانیت در طول تاریخ همواره مبلغ دین و ارزش‌های دینی بوده است.

خطیب نماز جمعه دیر با تبریک روز اصناف، خاطرنشان کرد: اصناف با رعایت انصاف هوای مردم را داشته باشند و مسئولین نیز در بحث مالیات و غیره هوای اصناف و بازاریان را داشته باشند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و تبریک روز قوه قضائیه و با اشاره به فرمایشات رهبری، ابراز کرد: کاری کنید قوه قضائیه ملجأ و پناه برای همه شود و مردم احساس کنند اگر مشکلی دارند دستگاه قضا می‌تواند از آنها حمایت کند، امیدواریم عدالت علوی را در دستگاه قضائی بیش از پیش شاهد باشیم.

حجت الاسلام حسینی، با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: مردم با ما تماس می‌گیرند و نسبت به کمبود آب و همچنین تغییر ساعت نوبت بندی آب در محلات گلایه دارند، این وضعیت خوبی نیست.

وی تأکید کرد: بارها گفته‌ایم هم مسئولان و متولیان به مشکل کمبود آب مردم رسیدگی کنند و هم مردم اگر آب باشد صرفه جویی کنند که می‌کنند، در آغاز فصل تابستان مسئولان نسبت به برطرف کردن مشکل کم آبی بیشتر دقت کنند.

امام جمعه دیر، با تبریک میلاد امام هادی(ع)، ابراز کرد: در ایام غدیر از دو یادگار این امام یعنی زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه امیرالمومنین(ع) بیشتر بهره‌مند شویم.

وی در رابطه با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز یادآور شد: ضمن مبارزه قاطع و جدی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، مسئله پیشگیری از اعتیاد مهم است و هم دستگاه‌های فرهنگی باید کمک کنند و هم خانواده‌ها فرزندان خود را نسبت به این بلای خانمان سوز آگاهی و آموزش دهند که دچار این بیماری خطرناک نشوند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی کشور را برای سال‌های سال بیمه می‌کند و امنیت کشور پایدار می‌شود و دشمنان را مأیوس می‌کند.

وی اضافه کرد: عامل اقتصادی، سیاسی و نظامی برای اقتدار کشور مهم است، اما مهمترین عامل برای قدرت یک کشور حضور مردمی است.

امام جمعه دیر با تأکید بر اینکه هم حضور در انتخابات و هم انتخاب مهم است، بیان کرد: عالی‌ترین مقام بعد از رهبری باید کسی باشد که در کنار مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشان باشد، جای دغدغه‌ای نباشد که هر روز در مقابل رهبر موضع گیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ادامه ولایت امیرالمومنین(ع) و امام زمان(عج) است، ابراز کرد: باید کسی زمام امور جامعه اسلامی را به دست گیرد که در مقابل نایب امام زمان(عج) موضع گیری نداشته باشد.

حجت الاسلام حسینی گفت: پایبندی به ارزش‌های اسلامی، استقلال سیاسی و فرهنگی کشور، برخورداری از تقوای دینی و سیاسی، نترسیدن از دشمن از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور منتخب است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت اخلاق انتخاباتی، اظهار کرد: متأسفانه کم و بیش دیده می‌شود که هم در اظهارات نامزدها و هم طرفدارانشان اخلاق اسلامی مراعات نمی‌شود، برای رسیدن به پیروزی نمی‌شود از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: همه نامزدها مراعات کنند و در ایام تبلیغات انتخابات چهره بسیار زشتی از کشور و نظام اسلامی به نمایش نگذاریم.

وی با بیان اینکه از بیان اظهاراتی که زمینه ساز فتنه می‌شود پرهیز کنیم، گفت: باید صبر کرد روز ۹ تیرماه همه چیز مشخص می‌شود، اینکه پیشاپیش اعلام کنیم برنده و پیروز میدان ما هستیم خطرناک است.

امام جمعه دیر با محکوم کردن اقدام دولت کانادا در قرار دادن اسم سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، تصریح کرد: سپاه پاسداران شهدای زیادی در مبارزه با تروریست‌ها تقدیم کرده و ریشه تروریست‌های تکفیری داعش را خشکانده است، مسئولان در مقابل این اقدام خصمانه دولت کانادا موضع گرفتند، اما باز هم می‌طلبد در مقابل این شرارت‌ها ایستادگی کنند.

وی با اشاره به بیانیه ۳ کشور اروپایی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و متهم کردن کشورمان به عمل نکردن به تعهداتش، یادآور شد: کشورهای اروپایی بگویند به کدام تعهدات خود عمل کرده‌اند، در حالی که ایران اسلامی تاکنون به تمام تعهدات خود عمل کرده البته در سال‌های اخیر بخاطر بدعهدی و نقض عهد غربی‌ها، ایران تعهدات خود را طبق برجام کاهش داده است.

امام جمعه دیر تصریح کرد: دشمنان در موقعیت فعلی این مسائل را برای تأثیرگذاری روی انتخاب مردم و انتخابات مطرح می‌کنند که باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    در عین حال باید دلسوز و اگاه به شرایط زمان و مجرب وکارازموده باشد تا بتواند برای سربلندی و عظمت کشور راهگشا باشد