چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه جاسک

حوزه/ حجت الاسلام ذاکری گفت: مسئله غدیر می‌تواند به عنوان یک شاخص چراغ راهی برای مسلمانان باشد، تا زمانی که تاریخ وجود دارد مردم می‌توانند از این شاخص استفاده کنند، نگاه کنند و از آن الگوبرداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان حجت‌الاسلام عباس ذاکری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان، اظهار داشت: عید غدیر نشانه جامعیت و عظمت اسلام است، عید غدیر را عیدالله اکبر نامیدند به این دلیل که کسی که ولایت امام علی(ع) رابپذیرد و قائل به ولایت باشد، قائل به اسلام هم است.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ غدیر در جامعه پیاده شود، قطعا برکات زیادی خواهد داشت، گفت: یکی از منت‌های عالم، انتصاب حضرت علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبر بوده است، حقیقت دوم پرداختن به حکومت و سیاست اسلام دینی است که به مسئله حکومت اسلامی پرداخته، اسلام دینی است که مسئله حکومت و سیاست را جدا از دین نمی‌داند.

حجت الاسلام ذاکری تصریح کرد: مسئله غدیر، مسئله ایجاد یک شاخص، یک میزان و یک معیار بوده که مسلمانان عالم تا ابد اگر این معیار و شاخص‌ها را در جلوی خود قرار دهند، دیگر چیزی نیاز ندارند، چون در مسئله غدیر وسیله‌ای برای رشد عدالت، بیان شده است.

وی ادامه داد: بنابراین مسئله غدیر می‌تواند به عنوان یک شاخص چراغ راهی برای مسلمانان باشد، تا زمانی که تاریخ وجود دارد مردم می‌توانند از این شاخص استفاده کنند، نگاه کنند و از آن الگوبرداری کنند.

امام جمعه شهرستان جاسک خاطرنشان کرد: غدیر عامل یأس کفار است، تا جایی که آمده است، ای مردم در روزی که امیرالمومنین(ع) را به عنوان جانشین پیامبر(ص) معرفی شد، کفار و مشرکین از دین شما نا امید شدند.

حجت الاسلام ذاکری گفت: عیدالله اکبر، عید غدیر خم، احیاکننده اسلام است وقتی که گفتمان غدیر در دنیا شکل بگیرد، گفتمان غدیر برای مردم دنیا منتقل شود، امروز بحران دنیا سر مدیریت است مسئله غدیر تنها متعلق به تشیع نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است، چون به معنای حاکمیت عقل و حاکمیت فضیلت است و حقیقتا مسلمین عالم می‌توانند از حادثه غدیر به عنوان وسیله‌ای برای رشد و هدایت جامع و کامل پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر گفتمان غدیر احیا شود، می‌تواند به عنوان احیاکننده اسلام باشد، عید غدیر می‌تواند به عنوان حل المسائل بحران‌های جوامع بشری قرار بگیرد.

امام جمعه جاسک ابراز کرد: فرهنگ و مسائل غدیر خم، مسائلی که پیامبر در روز ۱۸ ذی الحجه بیان کردند، شاخصه‌هایی است می‌تواند به عنوان حل المسائل بحران‌های جوامع بشری قرار بگیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha