پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
معلمی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: اصل شرکت در انتخابات، یک اصل قطعی است و در آن عذری پذیرفته نیست، این قدم را که برداشتید، قدم دوم استمداد از اهل خبره و مراجعه به افراد با اطمینان برای تشخیص فرد اصلح است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح پرداخت و گفت: اصل شرکت در انتخابات برای تعیین یک رئیس جمهور، از ضروریات و لوازم حتمی هر کشوری است؛ یعنی هرکسی دغدغه مند برای کشور است، باید رئیس جمهور را نیز خود او انتخاب کند.

وی با بیان این که بنابراین شرکت در اصل انتخابات قطعی است اما بحث در این است که چه شخصی و فردی انتخاب شود که سودبخش برای ملت و کشور باشد، تصریح کرد: می بایست رئیس جمهوری که انتخاب می کنید، مدیر و مدبر، پایبند به اصول قانون اساسی و متعهد و ولایتمدار باشد یعنی ولائی بوده و واقعا دلسوز کشور و مردم باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان مدیر و مدبر، متعهد و متدین بودن را از جمله ویژگی های نامزد مورد انتخاب مردم عنوان و خاطر نشان کرد: کشور شیعی همچون ایران اسلامی، رئیس جمهوری لازم دارد که به تمام معنا مکتب را باور داشته باشد و چنین کاندیدای اصلح و افراد لایق و شایسته ای را یا خود اشخاص می توانند شناسائی کنند و یا به افراد خبره و با بصیرتی در این زمینه مراجعه نمایند که آنان بتوانند بهترین نامزد برای قبول این کار بزرگ و پرمسئولیت را معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: بنابراین اصل ضرورت شرکت در انتخابات، یک اصل قطعی است و در آن عذری پذیرفته نیست، این قدم را که برداشتید، قدم دوم استمداد از اهل خبره و مراجعه به افراد با اطمینان برای تشخیص فرد اصلح است.

انتهای پیام 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha