پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: گاهی از موارد مطالبی مطرح می‌شود که مسیر دولت شهید رئیسی باید متوقف شود، البته ممکن است انتقاداتی به برخی مسائل وجود داشته باشد، اما مسیر شهید رئیسی یعنی خدمت به مردم و در کنار مردم بودن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در این ایامی که در فضای انتخابات قرار داریم لازم است تا توجه بیشتری به مسئله تقوا داشته باشیم و مراقب باشیم از این مسیر خارج نشویم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هفته آینده، گفت: در مرحله اول مهم مشارکت حداکثری در این انتخابات است و لذا لازم است همه برای این مهم وارد میدان شویم و تلاش کنیم.

امام جمعه همدان، با تاکید بر اینکه هرچه این مشارکت بالاتر باشد، امنیت و ثبات داخلی نیز بیشتر تامین می‌شود، ابراز کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مشارکت مردم کاهش پیدا کند، اما سوال اینجاست که مشارکت بالا چه آسیبی برای دشمنان دارد که امروز برای کاهش مشارکت به التماس افتادند.

وی با بیان اینکه کاهش مشارکت در انتخابات به امنیت کشور آسیب وارد می‌کند، یادآور شد: اگر دشمن کشور را تحریم کند و یا مشکلی برای آن ایجاد کند، آسیب آن متوجه مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، گردش نخبگانی و تحول در اداره کشور را از نکات مثبت در برگزاری انتخابات دانست و اظهار کرد: مسئله انتخابات بهترین راه برای تغییر در مدیران و گردش نخبگانی است که دارای اثرات فراوانی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم رئیس جمهور و دولت در زندگی همه مردم تاثیرگذار است، گفت: بهتر است تا در این انتخابات مشارکت کنیم تا به شخصی که طرز فکرش به خواسته‌های شما نزدیک‌تر است، رأی دهید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه دولت مقبولی که شکل خواهد گرفت باید با شاخص‌های دینی و ملی ما سازگار باشد، تصریح کرد: توجه به طبقات متوسط و میانه باید سرلوحه دولت آینده باشد.

وی افزود: گاهی از موارد مطالبی مطرح می‌شود که مسیر دولت شهید رئیسی باید متوقف شود، البته ممکن است انتقاداتی نیز به برخی مسائل وجود داشته باشد، اما مسیر شهید رئیسی خدمت به مردم و در کنار مردم بودن، بود که در این مسیر تلاش‌های زیادی نیز در عرصه زیرساخت‌ها انجام شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اولویت کشور مسائل اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم است، یادآور شد: البته در کنار حل مشکلات اقتصادی باید نسبت به آسیب‌ها و مشکلات دیگری که در جامعه با آن روبرو هستیم، همانند اعتیاد، خانواده، پیری جمعیت، محیط زیست و زندگی بازنشستگان و تامین اجتماعی نیز دولت آینده برنامه‌های مناسبی داشته باشد.

وی ابراز کرد: نباید توجه بیش از اندازه به مشکلات اقتصادی موجب شود نسبت به برخی مشکلات اجتماعی غافل شویم.

امام جمعه همدان، با اشاره به برگزاری مناظرات انتخاباتی، تأکید کرد: در این کشور هیچکس طرفدار تحریم نیست و اختلاف موجود در راهکار رفع تحریم است، پس باید مسئله به درستی تحلیل شود.

وی با بیان اینکه در مذاکرات اگر شما اقتدار درونی و اقتصاد مقاومتی را جدی نگیرید و ضعف نشان دهید، طرف مقابل از آن سوء استفاده می‌کند، اذعان کرد: شهید رئیسی تلاشش بر این بود تا تحریم‌ها را خنثی سازی کند و لذا معتقد بود اگر ارتباطات فراوانی با کشورهای منطقه داشته باشیم به صورت طبیعی دشمن از تحریم‌ها ناامید می‌شود و راحت‌تر می‌توان مذاکره کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تبریک هفته قوه قضاییه و با تقدیر از اقدام مدیرکل دادگستری همدان در برپایی میز خدمت دائمی در نماز جمعه همدان، گفت: شهروندان هر هفته به راحتی می‌توانند با مسئولان مجموعه قضا در استان مشکلات خود را مطرح کنند.

وی با تبریک عید غدیر، بیان کرد: در سطح شهر جشن‌های عید غدیر به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha