چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حاجی آباد

حوزه/ حجت الاسلام دری گفت: وظیفه و تکلیف همه ما این است که در انتخابات شرکت کنیم، چرا که مهم‌ترین موضوع مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات است و این حضور مردم پشتوانه انقلاب و کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دُری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک عید غدیر، اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال در این ایام عید غدیرخم بیشترین خیرات و برکات را شامل مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان کند.

وی با بیان اینکه اگر توحید به معنای واقعی در جامعه شناخته شود بیشتر مشکلات جامعه ما حل خواهد شد، ابراز کرد: بعد از توحید، امامت و ولایت است که خیلی اهمیت دارد، چرا که ولایت یعنی رهبری جامعه مسلمان و اگر جامعه‌ای رهبر شایسته‌ای داشته باشد آن جامعه در تمام زمینه‌ها موفق و سربلند خواهد بود، اگر بخواهید توحید را به درستی بشناسیم از طریق اهل بیت(ع) به طور کامل این شناخت صورت می‌گیرد، زیرا راه ارتباط صحیح با خداوند از طریق پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) انجام می‌شود.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد، تصریح کرد: امامت و ولایت یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در غدیرخم مطرح و به اوج می‌رسد و جایگاه آن مشخص می‌شود، باید روز عید غدیر بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

حجت الاسلام دُری گفت: شیعیان اشخاصی را به عنوان رهبر و مرجع خود می‌پذیرند که جزء بهترین انسان‌ها و عادل‌ترین آنها باشند، اما رهبران کشورهای غربی را می‌بینیم که نا عادلانه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند که این خود یک نمونه‌ای از بحران مدیریتی و رهبری در کشورهای غربی غیر مسلمان محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: باید روز غدیر خم را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم، زیرا امامت و ولایت یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در غدیرخم مطرح می‌شود و به اوج می‌رسد و جایگاه آن مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: روز به روز فضای کشور بیشتر به سمت و سوی انتخابات نزدیک می‌شود و صداوسیما نیز کارها و فعالیت‌های زیبا و مهمی را در زمینه انتخابات انجام داده، برنامه‌های مختلفی را برای معرفی کاندیدها قراره داده که اهمیت این برنامه‌های تلویزیونی از آنجایی مشخص می‌شود اگر کسی بخواهد نسبت به کاندیدها شناخت بیشتری پیدا کند با مشاهده مناظره‌ها و برنامه‌های آنها می‌تواند به نتیجه‌گیری مناسبی دست پیدا کند.

حجت الاسلام دری ابراز کرد: باید از طریق این برنامه‌ها و مناظره‌های تلویزیونی به برنامه‌های کاندیدها با دقت زیادی توجه کنید، تا بتوانیم به بهترین نحو گزینه مناسب را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد اضافه کرد: در انتخابات پیش رو کشور را چندین سال به شخصی می‌سپاریم که قرار است به عنوان شخص اول دولت کشور را مدیریت کند و به همین دلیل باید در انتخاب خود دقت فراوانی داشته باشیم، حتی افرادی که از آنها حمایت می‌کنند را هم مورد برسی قرار دهیم، فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها و سوابق این کاندیدها را بررسی کنیم و ببینیم که چقدر در مدیریت‌ها و مسئولیت‌های سابق خود موفق عمل کرده‌اند که این می‌تواند ملاک و معیار خوبی برای انتخاب ما باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: وظیفه و تکلیف همه ما این است که در انتخابات شرکت کنیم، چرا که مهم‌ترین موضوع مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات است و این حضور مردم پشتوانه انقلاب و کشور خواهد بود، بعد از آن باید بررسی کنیم که چه شخصی به ملاک‌ها و معیارهای انقلاب نزدیک‌تر است و همان فرد را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha