چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: ناراحتی مردم از دستگاه قضا بخاطر مسئله شفاف سازی است که باید اقناع سازی شود، افکار عمومی نیاز به یک تلاش بیشتر دارد و پاسخگویی و روشنگری درون دستگاه قضایی خیلی اثر گذار در رضایت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس اظهار داشت: غدیر، اعلان اصلی جانشینی رسول خدا برای جلوگیری از تفرقه و تشدد امت رسول الله و روز عامل وحدت و همبستگی است.

وی افزود: شخصیت امیرالمومنین (ع) که محور غدیر است مورد قبول همه امت است، پیامبر اسلام(ص) بعد از حج را انتخاب کردند که مردم به عنوان رسانه آن روز عمل کنند و پیغام غدیر به تمام ممالک اسلامی رسانده شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در غدیر شاخصه‌هایی وجود دارد که مورد قبول همه مسلمانان است، جایگاه توقف پیامبر اسلام(ص)، خطبه پیامبر، انتخاب به عنوان ولی، بیعت از مسلمانان و محبت اهل بیت که مشترک در بین تمام مسلمانان است، از پیام های غدیر می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده ابراز کرد: اگر غدیر محقق شود شبکه رهبری جهان اسلام همین روز بر اساس حداقل‌ها می‌توانست منشأ اثر باشد، همانگونه که غدیر عامل وحدت و استقبال امت است، روح غدیر و فرهنگ آن نیز باعث فواید زیادی در جامعه خواهد بود.

بسیج اساتید روح مقاومت را در دانشجویان تقویت کند

وی خاطرنشان کرد: بسیج اساتید امروز بخش اثر گذار، انقلابی، مسئولیت پذیر است که باید ارتباط موثر خود با دانشجویان و تربیت دانشجو و استاد نخبه برای گام دوم انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در محیط دانشگاه ترویج کنند، چرا که علم و فناوری با کمک استادان نخبه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: شهدای دانشمند کشور دارای تفکرات ناب بسیجی و دانشگاهی امثال شهید احمدی روشن‌ها و رضایی‌ها در علوم مختلف بودند که توانستند در عرصه‌های علمی، کشور را توانا کنند.

وی تأکید کرد: بسیج اساتید باید روح مقاومت را در دانشجویان تقویت کند و رفتار حرفه‌ای و الگو سازی در بین دانشجویان داشته باشد، رابطه امام خود را با بدنه جامعه تقویت کند و بصیرت افزا باشد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: امروز چمدانی از سوالات و شبهات فرا روی نسل جوان ما است، که در پاسخ به آن استاد نقش اول را دارد.

وی ضمن تبریک روز بسیج اساتید و گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران، گفت: او خود یک فرهیخته و بسیجی بود و هم مظهر یک استاد بسیجی در جمهوری اسلامی بود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: در هفته قوه قضائیه قرار داریم، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی دیده شدن استقلال قوا است، این باعث اثر گذاری در جامعه می‌شود و این استقلال نقطه قوت دستگاه قضایی است تا در مقابل بسیاری از ناهنجاری ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: نظام قانونی منسجمی را امروز شاهد هستیم و قوانین و مقررات جامع در تمامی حوزه‌ها کیفری، مدنی، تجاری و اقتصادی به‌صورت مدون داریم که به برکت فقه اسلامی، دست دستگاه قضا را باز می‌کند، همچنین خدمات الکترونیکی خوبی که در دستگاه قضا آغاز شده و دادگاه‌های تخصصی و با حوصله و تخصصی که شاهد آن هستیم، از نقاط قوت دستگاه قضایی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ناراحتی مردم از دستگاه قضا بخاطر مسئله شفاف سازی است که باید اقناع سازی شود، افکار عمومی نیاز به یک تلاش بیشتر دارد و پاسخگویی و روشنگری درون دستگاه قضایی خیلی اثر گذار در رضایت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: دو مشکل کمبود بودجه و نیروی انسانی در دستگاه قضا از طرف مجلس و دولت برطرف شود، از دستگاه قضا درخواست داریم از جوانان هرمزگانی که واجد شرایط هستند را با برگزاری دوره‌های تقویتی وارد دستگاه قضایی کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha