چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
زاهددوست

حوزه/ امام جمعه خورموج با بیان اینکه هفته اول تیرماه به عنوان صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) در یکی از روزهای جمعه که مصادف با روز عید غدیر بوده است، در خطبه نماز جمعه، مطالب و اوصاف مهمی درباره رویداد غدیر خم بیان فرمودند از جمله اینکه روز گشایش و فرج برای تمام بندگان خدا و روز سعادت ابدی و روز امید امت اسلام و جامعه بشری، روز مشخص شدن خط حق از جریان نفاق و روز جدا شدن حامیان واقعی از مدعیان دروغین است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: از صدر اسلام تاکنون، جریان تبلیغ و مبلغان دینی نقش بسزایی در معرفی دین و اقبال مردم به آن داشته است. در هر عصری، جریان تبلیغ قدرتمند و توانمند بوده است، قدرت دین در بالاترین منصه ظهور خویش، در جامعه نقش‌آفرینی کرده است و به همین دلیل است که طاغوت‌ها، با همه اختلاف و تشتت‌شان، در ستیز با جریان تبلیغ دین با هم مشترک بودند.

وی بیان داشت: مسئولان و مدیران اجرایی با حمایت خود از جریان تبلیغ و مبلغین زمینه توفیق بیشتر این عزیزان در راستای ترویج معارف دین را فراهم نمایند.

حجت الاسلام زاهددوست با تبریک آغاز هفته قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در قانون اساسی نقشی بی‌بدیل و استثنایی در نظام حکمرانی اسلامی دارد،لذا باید همه همت خود را برای احقاق حق و رسیدن به داد مظلوم به کار گیرد.

وی ادامه داد: باید راه شهید بهشتی و شهید رئیسی الگو و چراغ راه دستگاه قضایی باشند چرا که این عزیزان برای فداکاری در عرصه خدمت و انقلاب شخصیتشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: قضات در جایگاه معصومان هستند و باید مراقب جدی اعمال و رفتار خود باشند.

وی با بیان اینکه هفته اول تیرماه به عنوان صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شده است گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق ضروری است و با پرهیز از مصرف بیهوده، امکان استفاده از آب و برق را برای سایر شهروندان و مردم روستاها فراهم نمائیم. سریع‌ترین، کارآمدترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

حجت الاسلام زاهددوست در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات و معجزه حضور مردم بن‌بست‌شکن و افق‌گشا است. مشارکت حداکثری در انتخابات، موجب اعتبار و آبروی کشور و همچون سنگری مستحکم کشور را از هر آسیبی مصون سازد.

وی ادامه داد: هیچ ابزار قدرتی به اندازه‌ی حضور مردم در صحنه، قدرت‌افزا برای کشور نیست. اگر حضور مردم ضعیف شود، دشمنان فکر می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده لذا به زیاده خواهی و تعرض به کشور امیدوار می شوند. اما به لطف الهی مردم با حضور حماسی خود دشمنان را مایوس و ناامید و رسوا خواهند کرد.

امام جمعه خورموج بیان داشت: وقتی دشمنان نگاه می‌کنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، از تعرض و دست درازی و طمع به این انقلاب قطع امید می کند.برخی در این ایام انتخابات سخن از ادامه ندادن و بستن راه شهدای خدمت و دولت سیزدهم کردند،البته این خواسته خود این افراد و همفکران آنهاست اما ملت ایران مصمم است که راه پر افتخار شهدای خدمت را ادامه دهند و ان شاءالله از این طریق به قله‌های سعادت و پیشرفت نائل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha