چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
امام جمعه بشاگرد

حوزه / حجت الاسلام غلامی گفت: هفته آینده تدارک برای خلق حماسه‌ای باشکوه، هفته تواصی به حق و دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات، هفته‌ای که حُسن ختامش به حول و قوه الهی ناامید شدن جبهه کفر و نفاق و سربلندی ایران قوی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام حسین غلامی امام جمعه شهرستان بشاگرد، در خطبه‌های نماز جمعه، در رابطه با اثرات لقمه حرام، اظهار داشت: اگر لقمه حرام باشد، قلب را کدر و تیره خواهد نمود.

حجت الاسلام غلامی، وجود لقمه حرام را از علل عدم پذیرفته شدن نماز دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند، هر کس یک لقمه حرام بخورد، تا چهل شب نمازی از او پذیرفته نشود.

امام جمعه بشاگرد با اشاره به اثرات لقمه حرام در کلام پیغمبر (ص) یادآور شد: فرد با استفاده از لقمه حرام، مورد لعن ملائکه واقع می‌شود و هرگاه لقمه حرام به درون بنده وارد شود، تمام فرشتگان آسمان‌ها و زمین او را نفرین کنند.

حجت الاسلام غلامی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته خاطرنشان کرد: آنچه در مورد محتوای جمله تاریخی، شریف و پُرمغز «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» بایستی بیان شود و نباید مورد غفلت قرار بگیرد، این است که پرداختن اسلام به امر حکومت و امر سیاست امت و اهمیت این موضوع از نظر اسلام باید مورد توجه باشد.

وی ابراز کرد: حقیقت نصب امیرالمؤمنین به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر و مسأله پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره امت بعد از پیغمبر، این دو موضوع بسیار مهم و حساس، در مسأله غدیر وجود دارد و جزو معارفی است که غدیر متضمن آن است و به همین جهت، به پیغمبر(ص)، بعد از ۲۳ سال مجاهدت گفته می‌شود که «وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَه»، بنابراین این چه حادثه و عارضه‌ای است که اگر نباشد، همه‌ آن ۲۳ سال گویی نیست؟ این نمی‌تواند چند حکم فرعی باشد، این فراتر از اینها است و آن امامت است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: هفته آینده تدارک برای خلق حماسه‌ای باشکوه، هفته تواصی به حق و دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات، هفته‌ای که حُسن ختامش به حول و قوه الهی ناامید شدن جبهه کفر و نفاق و سربلندی ایران قوی خواهد بود.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان بشاگرد ساخت خانه‌های عالم است، از مسئولین شهرستان تقاضا می‌شود حداقل ساخت ده باب منزل عالم را در دستور کار امسالشان قرار دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha