چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: روز هشتم تیر ماه ملت ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ بزرگی را خلق خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: آداب بد جاهلیت کهن عبارت از قتل، غارت، تجاوز، جنگ، جنایت، هرزگی، میگساری و تبعیض‌های ناروا بود، اما از میان انبوه آداب رذیله و غیر انسانی جزیره العرب، شاخص‌ترین و شایع‌ترین مورد، مسئله زنده به گور کردن دختران بود که سایر رذایل نیز تحت الشعاع آن قرار گرفته است، از این رو، هرگاه جاهلیت مطرح می‌شود، اولین چیزی که در ذهن نقش می‌بندد، همین مسئله است.

وی ادامه داد: در جاهلیت جدید نیز همانند جاهلیت قدیم، بدعت‌های ناروا و خلاف فطرت فراوان وجود دارد، جنگ‌های پی در پی، نابرابری‌ها، تجاوز، مسابقات تسلیحاتی، آدم ربایی، آدم‌کشی و اعتیاد به مواد مخدر، از نمونه‌های آنهاست که برخی از آنها با برخی از بدعت‌های دوران جاهلیت قدیم، مشترک است، اما بدترین بدعت جاهلیت جدید که قابل قیاس با بدترین بدعت جاهلیت قدیم است و بلکه به مراتب خطرناک‌تر از آن، بلای خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر است که از آن به «مرگ بی صدا» و در عرصه سیاسی – اجتماعی، به «جنگ بی مرز» یاد می‌شود.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: دلیل خطرناک‌تر بودن جاهلیت جدید روشن است، چرا که اگر بدعت تلخ جاهلیت کهن زنده به گور کردن بود، بدعت تلخ‌تر جاهلیت کنونی زنده به دود کردن است، با این تفاوت که در جاهلیت قدیم فقط شخص زنده به گور می‌شد اما در جاهلیت جدید شخص و شخصیت با هم به قربانگاه می‌روند و روشن است که مرگ شخصیتی دشوارتر است.

وی به سالروز شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) فرمودند: «شهید بهشتی یک ملت بود، مظلوم زیست و مظلوم شهید شد.» و یا به عبارتی، شهید بهشتی یک ملت بود، چون به اندازه‌ یک ملت در پیروزی و تأسیس نظام اسلامی نقش داشت، با جهاد تبیین در مقابل حزب توده و منافقین کور دل و سایر گروه‌های معاند با نظام اسلامی ایستاد. البته این مسئله در مورد شهید جمهور هم صادق است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در دوران نامزدی انتخابات ریاست جمهوری برخی از نامزدهای انتخاباتی به او تهمت زدند، اما با وجود اینکه پرونده آنها در دست او بود و برخی از مشاورین به او پیشنهاد می‌دادند که اگر آن پرونده‌ها را رو کند، حتماً پیروز انتخابات خواهد بود، اما شهید رئیسی حاضر نشد این کار را انجام دهد، لذا هم نامزدهای انتخاباتی و هم هواداران خود را به تقوای الهی دعوت می‌کرد.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی بعد از پیروزی در انتخابات نیز در دوران ریاست جمهوری، شبانه روز تلاش کرد تا مشکلات اقتصادی، معیشتی ملت ایران را رفع کند.

وی ابراز کرد: سید الشهدای خدمت برای رفع مشکلات مردم، حدود ۴۷ سفر استانی داشت، که در آخرین سفر استانی خود در استان آذربایجان شرقی به همراه سایر شهدای خدمت و در حال خدمت به مردم، به درجه رفیع شهادت نائل آمد، به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدارهای خود با اعضای هیات دولت، ارتباط رودررو و نزدیک با مردم در سفرهای استانی را از جمله محاسن دولت سیزدهم عنوان کردند.

امام جمعه ماکو، در ادامه به سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغ دین، به معنای رساندن پیام‌های خداوند به بندگان الهی، در مرحله نخست بر عهده پیامبران و اوصیای الهی بوده و در مراحل بعدی بر عهده عالمان دینی گذاشته شده است.

وی به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: روز هشتم تیر ماه ملت ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ بزرگی را خلق خواهند کرد.

وی تأکید کرد: انتخابات حماسه‌ حضور مردم است، معجزه‌ حضور مردم نیز بن‌بست شکن و افق‌گشا است، رهبر معظم انقلاب هم تحقق این حماسه را بارها و بارها با دو شرط بیان کرده‌اند، اول مشارکت بالا و دوم انتخاب خوب، لذا تمام تلاش اهل سخن و رسانه و منبر باید متمرکز بر همین دو رکن اساسی باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha