چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: در مسئله انتخاب در کنار دیگر شاخصه های لازم باید ببینم دشمن از پیروزی چه کسی شاد و با پیروزی چه کسی ناراحت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام حسین فصیح نیا امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی (ع) مدیریت اسلامی را به مالک یاد می دهد که با مردم با محبت و لطف برخورد کن قلباً به مردم محبت کن و مردم را آزار نده و اذیت مردم را غنیمت نشمار . دین اسلام دین محبت است آیا دین به غیر از محبت چیز دیگری است .

وی ادامه داد: مسئولین در جامعه اسلامی باید این موضوع را بیشتر از سایر مردم رعایت کنند و محبت نباید ظاهری و مصنوعی باشد. اخلاق در مسئول خیلی مهم است مسئول باید با مردم باشد نباید متکبر باشد برخورد متکبرانه با مردم از دیدگاه امیر المومنین(ع) نفی شده است . پیامبراکرم (ص) با محبت و اخلاق خود عرب جاهلی را به اسلام دعوت کرد . محبت نشان مومن است.

امام جمعه نقده تصریح کرد: شهید بهشتی مرد بزرگی بود از جمله انگشت شمار انسان هایی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی تاثیر داشت هم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم بعد از انقلاب اسلامی. شهید بهشتی در آن زمان مسلط به چند زبان بود ، زمان شناس بود و از اول انقلاب دغدغه فرهنگی داشت . در کنار دادگستری عدالت هم می آید. قاضی در جایی نشسته که امام و پیامبر آنجا نشسته قاضی باید مجتهد باشد و باید استنباط کند . قضاوت و اجرای عدالت خیلی سخت است .

وی افزود: باید دائم باید به عملکرد قضات نظارت شود لزوم عدم تاخیر در صدور احکام . نیروی انسانی کافی باید وجود داشته باشد که در ماه به پرونده های زیادی رسیدگی کند و این که هر قاضی ماهی حدود 200 پرونده را رسیدگی کند برای یک قاضی در ماه خیلی زیاد است . باید کادر سازی شود باید نیروی انسانی کافی باشد . تعداد قاضی نسبت به پرونده خیلی کم است. پیشگیری از وقوع جرم فقط مربوط به قوه قضاییه نیست باید سایر دستگاه ها هم ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام فصیح نیا با بیان این که عید عظیم غدیر خم ، بزرگترین اعیاد شیعه و اسلام است، گفت: اگر غدیر خم نبود اکمال و اتمام دین نبود آیه صریح قرآن است اگر آن روز نبود رسالت پیامبر ناقص می ماند اتمام رسالت پیامبر با اعلام مولی و ولایت امیر المومنین بود و ما اهل استدلال و منطق و ادب هستیم و از اعتقادات خود بر نمی گردیم و با کسی هم تعارف نداریم.

وی با تاکید بر لزوم تبیین شجاعت، فضیلت و عبادت حضرت علی (ع)، تاکید کرد: حضرت علی (ع) معیار حزب الله و حزب شیطان است این حدیث قدسی است، اگر میخ واهی هیبت خدا را ببینی به علی(ع) نگاه کن.

امام جمعه نقده عنوان کرد: در مسئله انتخاب در کنار دیگر شاخصه های لازم باید ببینم دشمن از پیروزی چه کسی شاد می شود و با پیروزی چه کسی ناراحت و در انتخاب یک فرد به اطرافیان و افراد ستاد او توجه کنیم که چه افرادی دور او جمع شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha