پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: حماسه مردم ایران در تشییع پیکر شهدای خدمت با مشارکت حداکثری در انتخابات روز هشتم تیرماه امسال تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه به مواضع و برنامه‌های کاندیداها دقت کنید و به کاندیدای انقلابی و قوی و کسی که به دشمن اعتماد ندارد، رأی دهید، اظهار داشت: اعتماد نکردن به دشمن به معنای مذاکره نکردن یا نداشتن تعامل نیست، ولی حقیقتاً دشمن قابل اعتماد نیست و حتی بعد از دست دادن با دشمن باید انگشتان دست را شمرد.

وی با گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت، دهه مبارک و سرور و شادمانی و روز عید غدیر و با بیان اینکه دینی که مورد رضایت خدا است، دینی است که در قالب فرهنگ غدیر و امامت و ولایت باشد، گفت: نظام مورد رضایت خدا پاسخ‌گوی همه نیازهای مادی و معنوی بشریت بوده و غدیر که همان ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، نسخه سعادت‌بخش بشریت است و لذا همه باید مُبلغ ولایت باشیم.

امام جمعه سلطانیه، با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و با بیان اینکه این قوه یکی از ارکان نظام اسلامی بوده و قانون اساسی اهتمام ویژه‌ای به جایگاه این قوه دارد و وظایف بسیار مهمی هم بر عهده آن گذاشته است، ادامه داد: دفاع از حقوق فردی و اجتماعی، مبارزه با فساد، دفاع از کسی که حقش ضایع شده و رفتارش همراه با عدالت به عنوان پناهگاه مردم از وظایف قوه قضائیه، دادگستری‌ها و دادگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که به عنوان حقوق عامه نیاز به ورود و رسیدگی دادگستری دارد، پروژه سلول درمانی است، ابراز کرد: وضعیت مرکز سلول درمانی مشکلات اداری آن حل شده، اما مردم از متوقف شدن آن ناراضی هستند و لذا باید از حق مردم که با جان و دل همکاری و همراهی کردند، دفاع شود.

حجت الاسلام حسینی‌نسب، با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و هشدار درباره آسیب‌های آن و با بیان اینکه مواد مخدر هلاکت انسان به دست خود و گناه بسیار بزرگی دارد و اگر کسی گناه آن را کوچک بشمارد، کافر شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس روایت پیامبر گرامی اسلام، کسی که مواد مخدر مصرف کند مثل کسی است که خانه کعبه را هفتاد بار خراب کرده، هفتاد ملک مقرب را کشته و هفتاد پیامبر مرسل را به قتل رسانده باشد و همچون کسی است که هفتاد قرآن را سوزانده است.

امام جمعه سلطانیه، با بیان اینکه مواد مخدر بزرگ‌ترین تهدید برای بشریت و بزرگ‌ترین منکر قرن و نیز مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: خانواده و والدین، مسئولان و همه مردم و نهادهای فرهنگی و آموزشی باید با آموزش و تربیت معنوی و غنی‌سازی اوقات فراغت، از مبتلا شدن جوانان و نوجوانان به اعتیاد پیشگیری کنند.

وی به رعایت حق‌الناس از سوی مساجد تاکید کرد و با بیان اینکه چند بار هم در این باره تذکر داده شده و نباید صدای مساجد جز در موقع اذان به بیرون پخش شود و طبق فتوای مراجع معظم تقلید، پخش صدای مساجد به غیر از وقت اذان به بیرون جایز نیست، یادآور شد: پخش اذان به نحو متعارف برای اعلام داخل شدن وقت نماز به وسیله بلندگو اشکال ندارد ولی پخش آیات قرآنی و دعا و غیر آن از بلندگوی مسجد، اگر موجب اذیت همسایگان شود توجیه شرعی ندارد، بلکه دارای اشکال است.

امام جمعه سلطانیه، در ادامه با گرامی‌داشت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، خاطرنشان کرد: اگر بعد از صدها سال دین و ارزش‌ها باقی مانده و تداوم پیدا کرده، به خاطر تبلیغات دینی و تلاش مبلغان دین است.

حجت الاسلام حسینی‌نسب، با گرامی‌داشت روز اصناف، اظهار کرد: اصناف و کسبه جزو افشار متدین بوده و هستند و در میدان‌های انقلاب اسلامی نیز همواره حضور داشته و دارند و این ویژگی باید حفظ شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha