یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
میر باقری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علت ناراحتی برخی که این روزها راه می‌افتند و فریاد می‌زنند به این دلیل است که شهید رئیسی تابوی اینکه اگر استقامت کنید و پای ارزش‌ها بایستید منزوی می‌شوید را از سر ایران برداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در برنامه «جریان» که از شبکه یک سیما پخش شد، ادبیات استقامت و عدالت‌خواهی را دو رکن اسلام ناب عنوان کرد که در مقابل آن تسلیم پذیری، ظلم پذیری و پذیرش تبعیض و تجاوز قرار دارد.

وی افزود: نظام سرمایه‌داری معتقد به عدالت است، اما عدالت سرمایه داری و عدالت کمونیستی، عدالت اسلام نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استقامت صرفا به معنای استقامت در مقابل غرب استکباری نیست، بلکه در مقابل غرب ایدئولوژیک و فرهنگی است، اضافه کرد: قسمت عمده نفوذ غرب برای استحاله ملت‌ها، نفوذ فرهنگی است. اسلام آمریکایی، اسلامی است که تسلیم نفوذ فرهنگ غرب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: استقامت یکی از ارکان اسلام ناب است و روش و منش سیاست‌ورزی حجت الاسلام والمسلمین شهید رئیسی بوده است. این استقامت باید مرزگذاری شود. این استقامت به معنی رکود، درجا زدن و برگشت به عقب نیست. بلکه استقامت به معنی پایداری در مقابل تجاوز، زیاده‌خواهی و یکجانبه‌گرایی برای راه باز کردن به سمت قله‌هاست. استقامت به معنی خشونت و در مقابل اعتدال نیست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه غرب از یکی دو دهه گذشته با خلق داعش، مسلمانان جهان را به اسلام خشن و اسلام منفعل در مقابل غرب تقسیم کرده است، تاکید کرد: منطق استقامت نه به معنی انفعال و نه به معنی تحجر، جنگ کور و خشونت است.

وی تصریح کرد: استقامت رقیب صلح نیست، بلکه بستر صلح پایدار است. ملتی با دشمن به صلح پایدار می‌رسد که در مقابل زیاده‌خواهی او استقامت کند. ملتی که تسلیم شود به صلح پایدار نمی‌رسد. این صلح شکننده است، چون آن‌ها حدی برای تجاوز خود ندارند. در یک مرزی با شما صلح می‌کنند و فردا یک قدم جلو می‌آیند و برای شما زندگی همراه با رنج و خواری فراهم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم ایران اهل استقامت هستند، گفت: مردم ایران این را قبول می‌کنند که مثل عربستان ترامپ بگوید این‌ها گاو هستند و ما آن‌ها را می‌دوشیم و بعد هم سرشان را می‌بُریم؟

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ادامه داد: کسانی که عرضه نداشتند و بلد نبودند می‌گفتند استقامت تحریم می‌آورد، اما در دوره شهید رئیسی قدرت منطقه‌ای ایران افزایش پیدا کرد و آبراه‌ها را برای قدرت‌ها ناامن کردیم. آن شبی که عملیات وعده صادق انجام گرفت قیمت دلار ریزش کرد. این بدین معناست که قدرت می‌تواند خرج افزایش ارزش پول ملی شود. اما برخی عرضه‌اش را نداشتند و می‌گفتند چرا از اقتصاد به سیاست سوبسید می‌دهید. ما در منطقه استقامت کردیم و نتیجه‌اش این شد که ادبیات مقاومت در جهان گسترش پیدا کرده و دشمن مجبور به عقب نشینی شد.

وی گفت: اسلام آمریکایی قرائتی از اسلام است که متناسب با اقتدار نظام استکباری است. نظام استکباری با شما مذاکره می‌کند و با خدعه زیر میز می‌زند دوباره می‌گوید مذاکره کنیم. کجای اسلام و قرآن این را می‌گوید؟

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز کرد: اینکه از استقامت به دعوا تعبیر کنیم، اشتباه است. یک لحظه ملت ایران در مقابل صدام دعوا نکردند، بلکه استقامت و مبارزه کردند تا دست از تجاوز دست بردارند. مگر ما با کسی دعوا داریم؟ امام خمینی (ره) فرمود: تا ظلم و شرک است مبارزه است و تا مبارزه هست ما هستیم. مبارزه برای تحقق توحید و عدالت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علت ناراحتی برخی که این روزها راه می‌افتند و فریاد می‌زنند به این دلیل است که شهید رئیسی تابوی اینکه اگر استقامت کنید و پای ارزش‌ها بایستید منزوی می‌شوید را از سر ایران برداشت. البته این سیاست‌ورزی امام راحل و رهبر انقلاب است. شهید رئیسی کمک کردند و با استقامت و ایستادن پای ارزش‌ها روابط ایران با جهان را توسعه دادند. روابطی که به بستر تولید ثروت و بهینه کردن اقتصاد ملی منجر شد.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در تراز ملی دنبال عدالت اقتصادی بود و با فساد و تبعیض هم در دوران ریاست قوه قضائیه و هم ریاست جمهوری مبارزه کرد، افزود: شهید امیرعبداللهیان نیز یک باب جدیدی را در سیاست‌ورزی باز کرد و هندسه جدیدی برای مقاومت در دوران ایشان طراحی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: در بین این گروه شخصیت‌های مؤمن، مجاهد، پاکدست، طرفدار انقلاب اسلامی و مقلد امام و رهبری و طرفدار مظلومین و آزادی و عدالت وجود دارد و کم هم نیستند. ما توقع داشتیم که این فرصتی که از ناحیه نظام فراهم شده را این عزیزان به رسمیت بشناسند و یک وفاق ملی در یک تراز دیگری ایجاد شود. ما قائل به انسداد سیاسی نیستیم، ولی باید وفاق و گفتمان بالاتری شکل بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان از مردم خواست که حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشند و رأی سفید ندهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha