یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
مصطفی رستمی

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی در امتداد غدیر تصریح کرد: غدیر نماد نبوت پیامبر اکرم (ص) است و این خط تا انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد. انقلاب اسلامی به بیان دیگر به معنای پیگیری قرائت نبوی از دین در کنار سایر قرائت‌ها است. این مسیر هدایت نبوی ادامه پیدا کرد و الگوهای عالی در عرصه سیاست و حکمرانی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: دو قرائت اموی و نبوی در تاریخ اسلام وجود دارد. قرائت اموی قرائتی بود که خطی را بر خلاف رسالت پیامبر اکرم (ص) طی می کرد و تفسیر غلط از اسلام را ارائه می داد و عمدتا این قرائت اموی یک و نیم قرن حاکمیت کرد و بر دل و ذهن مسلمین اثر گذاشت.

وی ادامه داد: تفاوت این دو قرائت در بیان نقش پیامبر اکرم (ص) و ولی خدا در دین است و اظهار می‌کردند حسبنا کتاب الله و ما به پیامبر نیازی نداریم. در مقابل آن قرائت نبوی است که بر اساس آیه «لتبیّن للنّاس ما نزّل إلیْهمْ» است. خداوند متعال خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید تو الگو هستی و وظیفه تبیین بر دوش تو نهادینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در اشاره به اهمیت غدیر عنوان کرد: غدیر نماد عالی قرائت نبوی است و در این روز جایگاه و مسیر پیامبر اکرم (ص) تثبیت می‌شود و غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت می‌گردد. اینگونه است که اسلام بدون رهبر و راهنمای دینی ناقص است و اسلام زمانی کامل است که هادی و رهبر آن مشخص باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حرکت انقلاب اسلامی در امتداد غدیر تصریح کرد: غدیر نماد نبوت پیامبر اکرم (ص) است و این خط تا انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد. انقلاب اسلامی به بیان دیگر به معنای پیگیری قرائت نبوی از دین در کنار سایر قرائت‌ها است. این مسیر هدایت نبوی ادامه پیدا کرد و الگوهای عالی در عرصه سیاست و حکمرانی ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: یک روایت و قرائت از حکومت‌داری، قرائت شهید رجایی است که اعتراف می‌کرد آنقدر مسئولیت سنگین است که ممکن است گناه تک تک مردم به دوش من باشد. در طول دفاع مقدس هم ما از این الگوها بسیار داشتیم و در ادامه تا سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی در میدان و در سخت ترین منطقه خطر حضور داشتند و این قرائت مسئولیت پذیری از دین است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در ادامه با تاکید بر خدمات ارزشمند شهید آیت الله رئیسی افزود: خداوند عنایت بزرگی به ملت ایران و این شهید عزیز کرد و کنه تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند دلم برای رئیسی سوخت در آینده روشن می‌شود. شهید رئیسی بارها می فرمود من سرباز این ملت هستم و خداوند او را خرید. ویژگی دیگر رئیس‌جمهور شهید نیز زمانی است که در سازمان ملل، قرآن را بدست می‌گیرد و از سوی دیگر هم عکس سردار دلها را بدست می‌گیرد و از اسلام و قرآن دفاع می‌کند و در مقابل کفار شکست ناپذیر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده ابراز کرد: ایشان طبق این فراز «یجاهدون فی سبیل اللّه» قرآن کریم اهل مجاهدت دائمی در راه خدا بود و به مصداق آیه «ولا یخافون لومة لائمٍ» از تهمت‌ها و برچسب زدن ها و ملامت ها خوفی به دل راه نمی داد و این از ویژگی‌های حاکم تراز از قرائت نبوی است. شهید رئیسی عزیز در دوره کمتر از سه سال خدمتش الگویی را ارائه داد که در مقابل چشم همه مسئولان است و مسیری را گشود که افراد باید متناسب با این مسیر خودشان را تنظیم کنند و یاران او هر کدام واسطه‌ای در راه خدمت بودند. شهدای خدمت نصاب و ترازی را در مقابل جامعه نشان دادند که باید تبدیل به شاخص شود و ما نباید بگذاریم این چراغ خاموش و این مسیر متوقف شود و این راه نورانی در میان غبارها گم بشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha