یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
ایت الله خاتمی

حوزه /عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: انتظار ما از مشارکت مردم در انتخابات مشارکت بالا است که امید می رود علما برای تحقق این امر مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عصر امروز چهارشنبه در جشن تلبس طلاب حوزه علمیه استان لرستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر و اهمیت انتخابات با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که فرموده اند غدیر منحصر به آن زمان نیست و غدیر باید در همه اعصار باشد افزود: انتظار ما از مشارکت مردم در انتخابات مشارکت بالا است که امید می رود علما برای تحقق این امر مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمنان انقلاب همه سعی خود را برای تضعیف اهداف انقلاب و نقش ولایت بکار گرفته اند اظهار داشت: علما و روحانیون باید مراقب فتنه های دشمنان باشند و بصیرت و روشنگری را در جامعه تبلیغ کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید با انتخاب اصلح، رئیس جمهور در تراز انقلاب سر کار بیاید خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون ویژگی های انتخاب اصلح را برای مردم بیان کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه الان عمامه را بر سر کسی می گذارند که ۶ مرحله گزینش را طی کرده باشد گفت: طلابی که امروز ملبس می شوند تمام مراحل تلبس را طی نموده اند و باید قدر جایگاه تبلیغی خود را بدانند.

وی با بیان اینکه روحانیت لرستان در مقطعی سخنگوی روحانیت کشور بوده اند و آیت الله روح الله کمالوند(ره) پیام روحانیت را برای شاه برد افزود: در یک مقطع یک عالم لرستانی سخنگوی شیعه بود و امام راحل(ره) علاقه مند به آن عالم وارسته بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حوزه علمیه لرستان در گذشته حوزه ای با نشاط بوده است افزود: حوزه های علمیه باید برای تربیت مبلغانی سخنور و اثرگذار همت خود را بکار گیرند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بزرگان استان، همچون حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری که می خواهند درس خارج را ارائه دهند می توانند بیشتر در استان حضور یابند اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی می توانند بیشتر به لرستان بیاید و درس خارج را برای طلاب برگزار کند.

وی با بیان اینکه مردم همواره حرف روحانیت را شنیده اند خاطر نشان کرد: با هدایت یک روحانی برجسته چون آیت الله العظمی امام خمینی (ره) شاه سرنگون شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب یک نعمت بزرگ است و این انقلاب بزرگ مدیون روحانیت است خاطر نشان کرد: روحانیون برای تحقق اهداف انقلاب سختی ها را به جان خریدند و تا پای جان حافظ اصول و ارزش های اسلام و انقلاب هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه روحانیت حزب نیست، ولی توانسته ۴۵ سال انقلاب را پیش ببرد گفت: همه ۶ توطئه کودتا از زمان انقلاب تاکنون با هدایت گری روحانیون خنثی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ۴۵ سال انقلاب به آسانی نگذشته است افزود : ولایت فقیه توانسته ۴۵ سال توطئه های دشمنان را خنثی کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه نگه داشتن و حفظ انقلاب برای ما عین حیات است و برای نگه داشتن آن سر می دهیم اظهار داشت: روحانیت همچنان محبوب مردم است به شرط آنکه زی طلبگی را رعایت کند.

وی با بیان اینکه روحانیت محبوب مردم است و مردم با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید رئیسی و همراهانش این مساله را ثابت کردند و سنگ تمام گذاشتند افزود: طلاب و روحانیون باید در همه حال خدمتگزار مردم باشند و همیشه برای مردم الگو باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با بیان اینکه روحانیت همواره مورد هجمه های دشمن قرار گرفته است خاطر نشان کرد: هجمه ها به روحانیت برای تضعیف اهداف اسلام و دین بود و قصه قصه دین پرانی بوده و مردم باید مراقب فتنه های دشمن بوده و همواره بصیر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha