شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: باید با مردم و ارباب رجوع به گونه درست رفتار کرد، چرا که اصل، حفظ مردم برای نظام اسلامی است، زیرا در تمام عالم، اکنون حکومتی نزدیک تر به حکومت اسلام و امیرمومنان(ع) همانند حکومت ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با رئیس و معاونان دادگستری استان اصفهان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و هم چنین تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی(ره)، با اشاره به پیشرفت های نظام در طی بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و قابل مقایسه نبودن جایگاه ایران با برخی از کشورهای کوچک همسایه اظهار داشت: کشور وسیعی همانند ایران متفاوت از کشورهای کوچک دیگر است و زیرساخت هایی که در میان مشکلات فراوان و جنگ فراهم شده نشان از معجزه بودن این کار است.

امام جمعه اصفهان با بیان برتری اصفهان در بسیاری از فعالیت ها، گفت: اصفهان نسبت به دیگر استان ها فعالیت بیشتر و جهش های خوبی داشته است و اعضای دستگاه های قضایی استان نیز تاکنون دلسوزانه کار کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن امیدواری در خصوص رفع مشکل ساختمان های شعب قضایی در استان و به ویژه ساختمان دادگستری، افزود: ما در زمینه ساختمان برای شعب قضایی در استان مشکل داریم و این در حالی است که در سایر استان ها چنین مسئله ای کمتر به چشم می خورد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر دقت نظر در زمینه اختلافات در خصوص زمین ها و اراضی ملی و توجه به این مسئله و ملاحظه کار دامداران و عشایر، تصریح کرد: باید با مردم و ارباب رجوع به گونه درست رفتار کرد، چرا که اصل، حفظ مردم برای نظام اسلامی است، زیرا در تمام عالم، اکنون حکومتی نزدیک تر به حکومت اسلام و امیرمومنان(ع) همانند حکومت ایران وجود ندارد و باید این نظام را حفظ نمود و حفظ آن به حفظ کردن مردم است.

وی اضافه کرد: نباید آن چه که دشمن می خواهد یعنی با بدرفتاری و بی احترامی مردم را از نظام دور کنیم و باید برای حفظ نظام اسلامی و حفظ مردم و رشد و تمدن مردم احساس مسئولیت کنیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: گاهی خداوند کار خود را با برخی اتفاقات پیش می برد و حتی با دشمن، دین خود را جلو می برد، لذا آنچه که برای شهید مظلوم بهشتی رخ داد سبب از بین بردن منافقین شد و پس از این شهادت، منافقین متلاشی شدند و لذا برخی از برکت هایی که حاصل می شود نتیجه یک واقعه سخت بوده است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام جعفری رئیس دادگستری استان اصفهان گزارشی از عملکرد این دستگاه در استان ارائه کرد و اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا بر مبنای سند تحولی در معاونت راهبردی و با استفاده از اندیشه های راهبردی و منطبق با موازین شرعی و استفاده از ظرفیت های بیرونی دستگاه قضایی اقدامات موثری را رقم بزنیم.

وی بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی استان و تشکل های مردمی در حوزه صلح و سازش و هم چنین به کارگیری نوآوری در دستگاه قضا را از اقدامات این دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: از فناوری های نوین در جهت ارائه خدمات آسان، سریع و کم هزینه برای مردم نظیر سامانه هایی که در این حوزه فعال شده استفاده کرده ایم و در سال جاری ۲۲ سامانه در رابطه با نظارت عمومی مردم، دسترسی آسان و بدون حضور در محاکم حتی برای افرادی که در خارج کشور به سر می برند و در زمینه پیش گیری از جرم، برخی از اقدامات این دستگاه در حوزه فناروی های نوین بوده است.

حجت الاسلام جعفری افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر این است که باید نظارت ها جدی شده و بازخوردهای کار نیز مشخص شود، بر همین اساس ۴۱۲ مورد بازدید از واحدهای تولیدی در استان داشته ایم و در حوزه انفال نیز چند اتفاق خوب رقم خورده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۱۶ هکتار از اراضی ملی از محل اجرای احکام و تعدادی از ذیل تبصره ۵ قانون جنگل ها آزادسازی شده و۶۷ هکتار از اراضی ساحلی زاینده رود نیز آزادسازی و رفع تصرف شده است.

رئیس دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های وارد شده به محاکم قضایی یک میلیون و ۹۷ هزار مورد بوده که یک میلیون و ۷۸ هزار مورد آن رسیدگی شده است.

وی از اجرای یک طرح ضربتی در استان نیز خبر داد و افزود: از سال ۱۴۰۱ شروع به انجام یک کار بزرگ و تحولی با همت و تلاش همکاران شد و آن تعیین تکلیف پرونده های مسن از سال ۷۳ بود.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: در محاکم قضایی استان یک هزار و ۴۰۶ پرونده با سن حداکثر ۳۰ سال داشتیم و با همت همکاران و برنامه ریزی انجام شده امروز مبنا را سال ۹۶ قرار داده و اکنون آمار این پرونده ها به ۸ مورد رسیده است و پیش بینی بر این است که در سال ۱۴۰۵ نباید موردی تحت عنوان پرونده مسن در استان اصفهان وجود داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha