شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
المناظرة الاولى للانتخابات الرئاسية الايرانية الـ 14

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر لزوم اهتمام نخبگان و رسانه ها در راستای تبیین و تشریح مؤلفه ها و معیارهای نامزد اصلح انتخابات تأکید کرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که از نگاه مقام معظم رهبری، تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اولویت نخست در شرایط کنونی است، اظهار داشت: بعد از بحث اصل حضور و اهمیت این قضیه نباید از بحث لزوم شناخت کاندیدای اصلح غافل شد.

وی افزود: با عنایت به رهنمودهای رهبر عزیزمان در سال های اخیر به خصوص در هفته های گذشته می توان در بیان شاخصه ها و معیارهای نامزد اصلح به نکات و محورهایی چون تدین، روحیه و نگاه انقلابی، کارآمدی و قدرت اجرایی برای پیشبرد امور کشور، داشتن برنامه و انتخاب مدیران صالح جهت اداره کشور، دشمن شناسی و کوتاه نیامدن در برابر زیاده خواهی های استکبار، ساده زیستی و مردم محوری، اعتقاد واقعی به راه امام (ره) و شهیدان، تقید به مسایل اخلاقی و پرهیز از بی اخلاقی و بداخلاقی و ... اشاره کرد که البته معیارهای دیگری نیز وجود دارد و مهم این است که به خصوص نخبگان و رسانه ها این معیارها را به خوبی برای مردم تبیین و تشریح کنند.

وی همچنین گفت: از دیگر شاخصه ها این است که رئیس جمهور ایران اسلامی باید بتواند به خوبی مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام اسلامی را در دنیا تبیین کند و خود نماینده شاخصی برای گفتمان امام و رهبری باشد و لذا بر این اساس باید قبل از هر چیز خودش و اطرافیانش اعتقاد و باور راسخ به راه و مرام انقلابی داشته باشند و از سوی دیگر در زمینه خدمت به مردم می بایست واجد روحیه جهادی باشد.

مدرس دانشگاه همچنین بیان داشت: یکی دیگر از نکات ضروری در این قضیه آن است که نامزدی اصلح است که بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و مصالح کشور بتواند اولویت ها و فوریت ها را به درستی تشخیص داده و در اجرای برنامه ها نظارت و پیگیری لازم را داشته باشد چرا که در این صورت است که مردم احساس می کنند که به تدریج از مشکلات آن ها کاسته می شود کما این که شهید رئیسی این گونه بود و به همین خاطر در تاریخ انقلاب اسلامی، نام و یاد و خدمات ایشان ماندگار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha