شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از جمله الزامات در راستای تحقق مرجعیت علمی ایران در منطقه، بها دادن به نخبگان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدعلی زلفی گل طی سخنانی در مراسم اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی به ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان این که تحقق مرجعیت علمی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در واقع مرجعیت علمی دارای بخش‌های مختلف فردی، دانشکده‌ای و دانشگاهی است که منطقه‌ای ای شدن آن باید با تلاش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تحقق یابد و از سویی باید برای این مساله بیش از پیش به نخبگان علمی بها بدهیم.

وی افزود: در فرهنگ خود برخی ضرب المثل هایی وجود دارند که باید مطالب دیگری جایگزین آن شوند، پایش و پویش فرهنگی جامعه یکی از کارهایی است که باید انجام دهیم.

وی همچنین خاطرنشان تصریح کرد: برخی از ضرب المثل ها مانع پیشرفت می‌شوند و شاید هم درست نباشد، مثلاً می‌گوئیم که کار برای تراکتور است و با یک گل بهار نمی شود، این نادرست است و وقتی فرد شایسته ای در هر مقامی قرار بگیرد آنجا گلستان خواهد شد، پس با یک گل بهار می‌شود و چه خوب که استادان مرجع این موضوع را تحقق بخشند.

وزیر علوم تأکید کرد: کار در کشورهای پیشرفته مقدس شمرده می‌شود، اما در ایران وقتی این کارها را انجام می‌دهید، افرادی معتقد هستند که چقدر حرص کار میزنی، حرص ما مقدس است؛ چرا که تربیت نخبگان و ارزش دادن به هر جایگاهی را به همراه دارد.

وی در خاتمه بیان داشت: وقتی رئیس دانشگاه خودش از جنس کار باشد، به دانشمندان و نخبگان هم اهمیت می‌دهد و از رئیس دانشگاه هم تشکر می‌کنم که دانشمندان را شناسایی و معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha