جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
انتخاب اصلح

حوزه/ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه گفتمان خدمت و مقاومت نیاز امروز کشور و جهان است، گفت: باید دولت بعدی ادامه دهنده راه و روش رییس جمهور شهید باشد و اقدامات این سال‌های اخیر با روحیه خدمت و جهادی بدست می آید در غیر اینصورت با پشت میز نشینی و ویدئو کنفرانسی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در همایش مرتبه نخست ویژه طلاب، روحانیون، مبلغین و مبلغات و ائمه جمعه که در محل سالن ایثار بجنورد برگزار شد، با تاکید بر لزوم مشارکت در مباحث سیاسی کشور، افزود: به منظور جلوگیری از بروز انحراف در مقاطع سیاسی مختلف باید به منویات ولی فقیه توجه کرده و آن را چراغ راه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید افراد برای ورود به صحنه‌های سیاسی و انتخابات‌های مختلف شایستگی و توان لازم را در خود داشته باشند، گفت: اگر این مهم اتفاق نیفتد قطعا ورود به مناصب عالیه و متوسطه که سبب می‌شود فرد در آینده دچار گناه شود حرام است.

حریزاوی با تأکید بر اینکه حکومت دینی با هدف وضع احکام در جامعه با تنفیذ اختیار از سوی ولی امر به قوه‌های مجریه و قضایی تشکیل می‌شود تا در سراسر کشور سیاست‌های کلی ایشان را ابلاغ و اجرا کنند، گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در بسته‌های مختلف منتشر شده که این مهم یک رساله حکومتی از معظم له است.

وی با بیان اینکه افراد منتخب در هر حوزه ای باید با حفظ وحدت منویات مقام معظم رهبری را در جامعه تشریح و اجرا کنند، گفت: باید در حوزه اقتصاد، آموزش عالی و نخبگان و دیگر موارد، نظر و خواست رهبری اجرایی شود.

حریزاوی با اشاره به فعالیت‌های رئیس جمهور شهید، افزود: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خادم مردم بود که ایشان را از دست دادیم در این راستا باید راه و مسیر و خط ایشان استمرار پیدا کند زیرا مردم در این برهه از زمان خدمتگزار می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه باید دغدغه‌های اسلام ناب محمدی در میان همگان وجود داشته باشد، افزود: اجرا و حرکت براساس منویات ولی امر مسلمین ضروری بوده زیرا مبنای فقهی قوی دارد.

حریزاوی با اشاره به برپایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اینکه گفته می‌شود مجلس خبرگان فقط انتخاب رهبر را بر عهده دارند، افزود: کمترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر بوده و این در حالیست که سخت ترین وظیفه این مجلس پیگیری منویات ولی امر جامعه و ریل‌گذاری و تبین سیاست‌های ایشان در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی است.

حریزاوی با بیان اینکه مسئولان باید منویات رهبری را در جامعه اجرا کنند، گفت: ولایت فقیه شخص نیست بله شخصیت اسلام است، بهترین راه حفظ شخصیت نظام این است که حرف‌ها و امورات بر روی زمین نماند، و همانند ناله‌های امیرالمومنین در نهج البلاغه نشود در این راستا باید برای صیانت از ولی فقیه گفتمان و منویات معظم له را تبیین کرد.

وی با تاکید بر اینکه معارف منتشر شده از سوی ولی امر فاخر و بر مبنای اندیشه بوده که در اختیار مردم قرار گرفته است، افزود: این زلالیت و نورانیت معنویت را در جامعه اسلامی بسط داده تطهیر می‌کند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه طول راهپیمایی جشن غدیر امسال به ۳۳۰ کیلومتر می رسد که در تاریخ بشریت این مهم رخ داده است، گفت: جشن‌های غدیر و مراسم محرم بخشی از گفتمان جبهه مقاومت بوده زیرا این مهم اقدامی ارزنده به منظور بزرگداشت عید غدیر و ایستادگی در مقابل اسرائیل بوده که باید بداند بساط خود را جمع کند.

حریزاوی با اشاره به جنایات اسرائیل، یادآور شد: جز ملت و دولت ایران اسلامی کسی مقابل اسرائیل ایستادگی نکرد و این در حالی است که ملت‌ها در ممالک اسلامی و غیراسلامی اعتراض کردند اما حکومت‌های آنان در مقابل اسرائیل ترسیده و سکوت کردند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مشارکت در انتخابات امری ضروری است، افزود: باید گفتمان مقاومت و خدمت رسانی دولت شهید رئیسی به طور جدی بسط و گسترش یابد.

حریزاوی با بیان اینکه باید دولت بعدی راه شهید رئیسی را ادامه دهد حتی اگر رییس جمهور از حزب دیگر باشد اما باید همانند رییس جمهور شهید فراجناحی عمل کند، گفت: گفتمان خدمت نیاز امروز جامعه است تا فقر، فاصله طبقاتی را از بین برد زیرا اسلام به دنبال این بوده که همه افراد در یک رفاه نسبی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این مهم با روحیه خدمت و کار جهادی بدست می آید و با پشت میزنشینی و ویدئو کنفرانسی محقق نمی‌شود زیرا گفتمان خدمت و مقاومت نیاز امروز جهان است.

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن عید غدیر، انتخابات و ماه محرم در این مهم بر آن هستیم تا سیاست‌های کلی به واسطه برپایی این همایش برای طلاب و مبلغین و مبلغات تبیین شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ از سوی طلاب در حوزه‌های علمیه، افزود: امیدواریم طلاب و روحانیون همانند گذشته در تبیین مسائل مختلف همانند رسیدن به قله و تمدن اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha