جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت، با بیان این که شهید رئیسی، قوی، امین، اهل تلاش، پشتکار و خستگی ناپذیر بود، گفت: رئیس جمهور شهید عمل به وعده‌ها بود، با باورها زندگی می‌کرد و اینطور نبود که شعار سردهد، پرکار و سخت کوش و تحول گرا بود و مخلصانه تلاش می‌کرد تا بن بست‌ها را از بین ببرد.:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نظافت عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی و همراهان که از سوی شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت و بزرگداشت غدیر، اظهار داشت: مسئله غدیر ابعاد گوناگونی دارد که یک مسئله مهم آن، حاکمیت و حکمرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه اسلام برای حکومت طرح و برنامه دارد، ابراز کرد: اسلام راجع به جزئی‌ترین مسائل نیز طرح و برنامه دارد و نمی‌توان این طور تصور کرد که نسبت به حاکمیت جامعه اسلامی بی‌تفاوت باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اسلام هم در اصل ضرورت تشکیل، هم در شیوه انتخاب، هم در شرائط حاکم جامعه و هم حکمرانی اسلامی طرح و برنامه دارد، تصریح کرد: حضرت موسی(ع) برای ۳۰ روز که می‌خواست از امت جدا شود، جانشین تعیین نمود و نمی‌توان تصور کرد که پیامبر اکرم(ص) که سرآمد همه پیامبران است، نسبت به این قضیه تعیین جانشین، بی‌تفاوت بوده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) جانشین تعیین نمودند همانطور که همه انبیا جانشین برای خود معین کردند، خاطرنشان کرد: انبیاء در طول دوران حضور خود ریل گذاری تربیتی نمودند و سنت‌هایی را بنیان گذاشتند که در حوزه‌های گوناگون، علم و پرچمی را برافراشت.

وی با بیان این که پیامبر(ص) پرچم حق را برافراشت و دلسوزترین مردم بود، عنوان کرد: هر کس در طول تاریخ، از این پرچم جلو زد و از دین خارج شد یا هر کس عقب ماند نابود شد، علمدار جامعه می‌بایست مراقب ریل‌گذاری‌ها و سنت‌ها باشد و خداوند متعال نیز به واسطه علمداران جامعه سنت‌ها را به پا می‌دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه امام راحل(ره) و یارانشان با مجاهدت فراوان و با یاری شهیدان والامقام آن دوران، سنت‌هایی را در کشور پایه گذاری کردند، گفت: می‌بایست تلاش کنیم کسی رئیس جمهور شود که پاسدار سنت‌های حسنه باشد، طلاب و روحانیت حوزه‌های علمیه نیز وظیفه دارند تا به مردم بصیرت دهند که کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که خواستار این سنت‌ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، بدترین مردمان را پیشوای منحرفی دانست که گمراهی خود او سبب گمراهی دیگران می‌شود و ابراز کرد: می‌بایست همه تلاش کنیم و دغدغه داشته باشیم که راه شهید رئیسی با حضور رئیس جمهور اصلح، ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه غدیر به ما می‌آموزد که نعمت ولایت و حکمرانی اسلامی و سرپرستی، بزرگترین نعمت می‌باشد که خدا به بشریت هدیه کرده است، یادآور شد: نعمت ولایت از بزرگترین نعمت‌ها و متم همه نعمت‌هاست، چراکه بشر اگر مربی و معلم نداشته باشد گمراه می‌شود و ولایت مداری در این زمینه مهم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به درک نعمت ولایت، عنوان کرد: مهمترین رسالت روحانیت امروز نصرت امام زمان(عج) و حفظ ارزش‌هاست، امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه و در نامه‌ای خطاب به یکی از فرمانداران چنین می‌فرمایند که «اعلما أنی لا أشرک فی أمانتی» یعنی این مسئولیت، امانت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، با بیان اینکه در دوران غیبت اعمال ولایت با مقام معظم رهبری است و ایشان نیز در این امر، بازوانی همچون قوه مجریه، مقننه و قضائیه دارند، تصریح کرد: مهم است مسئولیت ریاست جمهوری به دست چه کسی در این عرصه سپرده و امانت بر دوش چه فردی گذاشته شود.

وی با بیان اینکه باید همه مردم برای سپردن امانت به فرد اصلح، پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، خاطرنشان کرد: اگر در حفظ امانت مشارکت نکنیم خیانت کرده‌ایم و می‌بایست امانت را به اهلش سپرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به ضرورت شناخت شاخصه‌های فرد اصلح، ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) در جمله تاریخی می‌فرمایند حق و باطل را بشناسید و بر این مبنا لازم است تا روحانیت و حوزه‌های علمیه مردم را به شاخص‌ها توجه دهند و یاری کننده مردم در تطبیق شاخص‌ها با شاخصه‌های اصلح باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، با بیان اینکه برگزاری این نشست در چهلمین روز شهادت شهید رئیسی، فضیلت فراوان دارد، ابراز کرد: یکی از حکمت‌های این نشست، این بود که شاخصه‌های رئیس جمهور شهید برجسته شده و به عنوان الگوی یک زمامدار در تراز مطرح است.

وی با بیان این که شهید رئیسی، قوی، امین، اهل تلاش، پشتکار و خستگی ناپذیر بود، ابراز کرد: رئیس جمهور شهید عمل به وعده‌ها بود، با باورها زندگی می‌کرد و اینطور نبود که شعار سردهد، پرکار و سخت کوش و تحول گرا بود و مخلصانه تلاش می‌کرد تا بن بست‌ها را از بین ببرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که شهید جمهور، ااهل جذب حداکثری و دغدغه‌مند نسبت به اقشار خاکستری بود، گفت: شهید رئیسی حتی نگران کسانی بود که دشمن، اندیشه آنان را به اسارت گرفته و نسبت به نظام اسلامی بدبین کرده بود و همواره به فکر وحدت و انسجام اجتماعی بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، با بیان اینکه شهید جمهور تلاش داشت همه جناح‌ها را پای کار آورد، خاطرنشان کرد: شهید جمهور، اهل دفع بدی با خوبی بود و قرآن نیز وعده داده که اگر کسی چنین باشد، سایرین با او همراه می‌شوند و البته همینطور هم شد و در مدت تصدی سمت تولیت آستان قدس، قوه قضائیه، ریاست جمهور و دیگر مناصب هیچگاه ذره‌ای تغییر نکرد و همواره متواضع و متوجه درد محرومان بود.

وی ابراز امیدواری کرد که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دل‌ها و قلوب مسلمین متمایل به سوی کاندیدای اصلح شده و نتائج و ثمرات مبارک از این انتخابات حاصل شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha