جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
مهدی ارتقایی

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات در برپایی جشن‌های دهه ولایت و امامت با محوریت مردم است، گفت: میزبان اصلی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام مهدی ارتقایی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان، امروز در نشست خبری، با بیان اینکه رویکرد سازمان تبلیغات در برپایی جشن‌های دهه ولایت و امامت با محوریت مردم است، اظهار داشت: میزبان اصلی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر، مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهر همدان این مراسم از ابتدای خیابان بوعلی به سمت آرامگاه و پیاده‌راه امام خمینی(ره) و سپس در ابتدای پیاده راه اکباتان به طول ۲ کیلومتر با حضور موکب‌های خدمت رسان برگزار می‌شود، گفت: در شهرستان کبودرآهنگ این مراسم به طول ۲ کیلومتر و در سایر شهرستان‌های استان به طول یک کیلومتر و در قروه درگزین نیز به طول ۵۰۰ متر مهمانی غدیر برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، توزیع ۷۵۰ هزار پرس غذا و اطعام ‌۱۱۰ دیگ غذا با عنوان اطعام غدیر در هفت شهرستان استان و طبخ ۳۳۰ دیگ غذا در شهر همدان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز خواند و ابراز کرد: برپایی ۲۵ جُنگ شادی، برپایی ۱۲۵۰ محفل جشن در محلات، راه اندازی ۲۰ کاروان خودرویی و موتوری در سطح استان، برگزاری ۱۰ محفل خطبه‌خوانی غدیر در ۱۰ محل مختلف و اجرای پنج نمایش خیابانی با موضوع غدیر از برنامه‌هایی است که برای بزرگداشت عید غدیر در استان پیش بینی شده است.

وی از برگزاری پویش تخفیف با عنوان "به عشق علی تخفیف می‌دهم" خبرداد و اظهار کرد: پویش "به عشق علی دست‌بوسی پدران" که در آن به شکرانه قرار دادن محبت و عشق علی(ع) در وجود ما از پدران تقدیر خواهد شد، برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه از دیگر پویش‌هایی که برای این ایام تدارک دیده شده، "هر خانه یک پرچم" است، خاطرنشان کرد: دوستداران اهل بیت(ع) برای تهیه پرچم جشن عید غدیر می‌توانند به محل ستاد مردمی غدیر واقع در تالار قرآن مراجعه کنند.

وی افزود: در صبح روز عید غدیر پیاده‌روی خانوادگی و شادپیمایی نوجوانان قرآنی از میدان امام خمینی(ره) به سمت حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: طرح "محراب سبز" در همدان از نیمه خرداد در ۲۶ پارک و تفرجگاه همدان آغاز شده و نماز جماعت مغرب و عشا و پرسش و پاسخ دینی نیز در فضاهای آزاد شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ارتقایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت، گفت: مراسم گرامیداشت چهلم شهدای خدمت در مساجد استان در حال برگزاری است و در کنار آن نیز پویش چهل چراغ خدمت به نیت این شهدا در استان اجرا شد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: در راستای کمک به افزایش مشارکت انتخاباتی، کافه گفت‌وگو و تریبون آزاد در شهرستان‌های مختلف استان راه اندازی شده که این کافه در شهر همدان در محل میدان امام خمینی(ره) با تلاش بسیج دانشجویی و با حضور حدود ۷۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم روزانه در حال اجرا است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان، وظیفه اصلی این مجموعه را تحقق جهاد تبیین برشمرد و اظهار کرد: در همدان فضای همسویی بین نهادهای فرهنگی وجود دارد که باید از این ظرفیت به نحو احسن در راستای تحقق جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بهره برد.

وی از راه اندازی قرارگاه حوزوی جهاد تبیین در استان خبر داد و گفت: در چهار ماه گذشته ۲ اجلاسیه مبلغان استان با رویکرد جریان‌سازی و گفتمان‌سازی با حضور بیش از ۲هزار نفر از مبلغان استان برگزار شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha