چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ آینه عباد سیاسی نماز جمعه چهار برج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: ایجاد دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن بوده و باید مراقب باشیم در تله دوقطبی‌سازی نیفتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با بیان اینکه انتخابات، میدان قدرت‌نمایی جمهور ملت است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی، به‌دلیل ذات مردم‌سالارانه‌اش، یک نظام انتخابات محور بوده و «انتخابات» نیز یک رویداد پرتکرار در کشور ما است.

امام جمعه چهاربرج افزود: ملت ایران از ابتدای انقلاب و سالروز رای به جمهوری اسلامی تا به امروز دهها انتخابات داشته اند و اکنون نیز در آستانه چهل‌ودومین انتخابات قرار دارند که به دلیل شهادت رئیس جمهور شهید؛ انتخاباتی زودهنگام خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه انتخابات میدان مسابقه ای است که همه برای برنده شدن تلاش می کنند، گفت: انتخابات به منزله اختیار مردم در انتخاب یک طرف از رقبای انتخابات و اعطای قدرت به منتخب خود از سوی مردم است.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه در ذات انتخابات، دوقطبی نهفته است و اساسا بدون دوقطبی، انتخابات واقعی متصور نیست، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب، انتخابات‌های کشور، به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری، عرصه‌ی تقابلِ دوقطبی ثابت و حقیقی؛ و دوقطبی‌سازی‌های موقتی و غیرحقیقی برای پوشاندن دوقطبی حقیقی بوده است.

امام جمعه چهاربرج با برشمردن مولفه های دوقطبی «درست» و دوقطبی «غلط»، اظهار کرد: دوقطبی «درست»؛ دوقطبی حقیقی، دوقطبی انقلابی و غیرانقلابی بوده و هست و این دوقطبی، همان دوقطبی «حق و باطل»، «اسلام و کفر»، «ایمان و نفاق»، «نور و ظلمت»، «هدایت و ضلالت»، «صدق وکذب»، «عدل و ظلم»، «عزت و ذلت»، «صلاح و فساد»، «تقوا و فجور»، «رشد و غَیّ»، «معروف و منکر»، «مستضعفین و مستکبرین»، «اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی»، «انقلاب اسلامی و استکبارجهانی»، «مقاومت و تسلیم» است.

وی افزود: در مقابل دوقطبی‌های حقیقی، پدیده دوقطبی‌سازی از عملیات‌های روانی پیچیده جبهه دشمن با هدف تأثیرگذاری و ایجاد انحراف در فکر و اندیشه، محاسبات، اراده و تصمیم، مواضع و رفتار مردم ما است.

حجت الاسلام اصغر جلالی با بیان اینکه ترفند دوقطبی‌سازی، ترفندی دیرینه بوده و در صدر اسلام نیز وجود داشته است، گفت: دوقطبی‌سازی هنوز از راهبردهای اساسی دشمنان برای مشغول کردن کشورهای اسلامی به «جنگ‌های نیابتی» و «ایجاد زمینه برای ورود و دخالت در امور کشورهای اسلامی» و تأمین امنیت رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها مسئولان، نخبگان و مردم را از افتادن به دام دوقطبی‌های کاذب و دروغین پرهیز داده‌اند، تصریح کرد: ایجاد دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.

وی اظهار کرد: دوقطبی‌سازی‌های دشمن در زمان امام خمینی(ره)، دوقطبی‌سازی بنی‌صدر، دوقطبی‌سازی احمدی‌نژاد، دوقطبی‌سازی «چپ و راست»، دوقطبی‌سازی «تندرو و میانه‌رو»، دوقطبی‌سازی «مجلس دولتی و مجلس ضدّدولتی»، دوقطبی‌سازی «موافق مذاکرات و مخالف مذاکرات»، دوقطبی‌سازی «اصول‌گرا و اصلاح‌طلب»، دوقطبی‌سازی «تکلیف و نتیجه»، دوقطبی‌سازی «آرمان و واقعیت»، دوقطبی‌سازی‌ها در حافظه تاریخی ملت ایران از جمله این دوقطبی سازی ها بوده اند.

حجت الاسلام اصغر جلالی افزود: دوقطبی‌سازی‌هایی از قبیل «راست و چپ»، «روحانیت و روحانیون» ، «تعهد و تخصص»، «مکتبی و متخصص»، «مدیریت فقهی و مدیریت علمی»، «دوم خردادی و غیردوم خردادی»، «توسعه ملی و استقلال‌طلبی»، «اسلام رحمانی و اسلام خشونت‌گرا»، «اعتدالیون و افراطیون»، «مذاکره و ضدمذاکره»، «موافقان برجام و مخالفان برجام»، «معیشت و قطع رابطه با آمریکا»، «معیشت و استکبارستیزی»، «معیشت و مقاومت»، «دیپلماسی و میدان» نیز از دیگر دوقطبی هایی است که شاهد بوده ایم.
امام جمعه چهاربرج با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم در تله دوقطبی‌سازی نیفتیم، تصریح کرد: ما مأمور به تکلیفی که به نتیجه توجه دارد، هستیم و نتیجه، درونِ تکلیف ملحوظ است.
وی با بیان اینکه در این انتخابات نیز متأسفانه چند دوقطبی‌سازی، آن هم در درون جبهه انقلاب برجسته‌سازی شده و می‌شود، گفت: دوقطبی‌سازی «توسعه و عدالت»، دوقطبی‌سازی «کارنامه و برنامه» و دوقطبی‌سازی «صالح مقبول و اصلح نامقبول» از آن جمله هستند که برخی با دامن زدن به این دوقطبی سازی ها به دنبال دست یابی به اهداف خود هستند.

حجت الاسلام اصغر جلالی با اشاره به اینکه مطالبه همه ما پیشرفت، همراه با عدالت است، افزود: مرد میدان بودن، مرد عمل بودن، مسئولیت‌پذیری، روحیه پیگیری در کارها و داشتن مدیریت انقلابی و جهادی از شاخصه های مدیر تراز انقلاب است.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: در این شرایط حساس که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب هم در پیچ تاریخی بوده و هم در طرفِ درست تاریخ ایستاده‌ایم و هم نزدیک قله‌ایم هستیم؛ فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و ایران اسلامی مدیر اجرایی می خواهد که هم برنامه دقیق و حساب شده داشته باشد و هم از کارنامه درخشانی برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه دوقطبی‌سازی اصلح نامقبول و صالح مقبول، از اساس اشتباه است، افزود: تکلیف شرعی و انقلابی و همچنین ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری ما از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تصریح دارند که ما جز به اصلح نباید و نمی‌توانیم رأی دهیم و ما وظیفه داریم اصلح را شناسایی کنیم و برای اصلح تبلیغ کنیم تا مقبول شود و مردم رأی دهند.

حجت الاسلام اصغر جلالی با اشاره به اینکه برخی انتخابات 1403 را رقابت درون‌گفتمانی جبهه انقلاب تحلیل می‌کنند و به ضرس قاطع، پیروز این انتخابات را جبهه انقلاب می‌دانند، اظهار کرد: همانا برادر جنگ، بیداری و هوشیاری است، هر آن کس که به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابید و لذا باید هوشیار بود و از کنش های جبهه غیرانقلابی غافل نشد.


امام جمعه چهاربرج هم چنین به فرارسیدن هفتم تیر، روز قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت:شهید بهشتی؛ شخصیتی برجسته بودند که از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نام برده می‌شد و او از جمله افراد نزدیک به حضرت امام (ره) و از هواداران تشکیل حکومت اسلامی در ایران بوده و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشته است.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha