سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
کد خبر: 1167502
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷
اراک

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س)گفت: روز مباهله، روز بازخوانی دوباره‌ اسلام توسط مسلمین برای رسیدن به بهترین نحوه‌ مسلمانی و روز اطمینان به حاکمیت تمدن اسلامی در آینده‌ تاریخ است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، همزمان با سالروز مباهله نشست فرهنگی با حضور کادر و تعدادی از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک، با سخنرانی خانم منصوره حاج محمد حسینی برگزار شد.

خانم حاج محمد حسینی به معنای مباهله و واقعه تاریخی رخ داده در زمان پیغمبر(ص) و آیه ۶۱ سوره آل عمران که معروف به آیه مباهله شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: روز مباهله؛ روزی است که خط اسلام اصیل برای بشریت به نمایش درآمد.

وی افزود: روز مباهله، روز بازخوانی دوباره‌ اسلام توسط مسلمین برای رسیدن به بهترین نحوه‌ مسلمانی و روز اطمینان به حاکمیت تمدن اسلامی در آینده‌ تاریخ است.

وی در ادامه با ذکر این مسئله که مباهله سند افتخار شیعه است، به مباهله در کلام معصومین(ع) اشاره کرد که آن روز جلوه‌گاه حقانیت اسلام در برابر کفر می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک، به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد حضرت علی(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: "برای هر پیامبری، صاحب سرّی است و صاحب سرّ من علی‌بن‌ابیطالب است" و نیز داریم که فرمودند: "عَلِیُّ نفسی و اَخی، علی همان جان و نفس من و برادر من است".

وی ضمن بررسی تاریخی آیه مباهله و بازتاب‌های مباهله در اثبات حقانیت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، به بیان شبهات در این زمینه پرداخت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha