دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، تعبیر زیبای «رئیسی عزیز» که توسط رهبر فرزانه انقلاب بیان شد را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود شهید رئیسی همچون شمع برای انقلاب، ولایت، سرافرازی کشور و خدمت به مردم سوخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم چهلم شهدای خدمت که شب گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که در گستره تاریخ جبهه طاغوت و جنود شیطان همواره در صدد به‌ زانو درآوردن جبهه حق و سالکین الی الله بودند، اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به صور مختلف با کفار برخورد کردند که در نخستین مرحله با عقل و برهان و دلیل ایشان را به حق دعوت نمودند؛ چرا که دین اسلام دین منطق و عقلانیت است و اگر عقل از بین برود لشکر شیطان غلبه پیدا می‌کند.

وی عدم تمسک امت به نعمت تعقل و درایت را مهم‌ترین عامل رجعت جاهلی بعد از رسالت نبوی توصیف نمود و اظهار داشت: بنا بر دلیل‌های مختلف، بعد از وجود نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله کسی شایسته‌تر از وجود نازنین مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام به مقام امامت و خلافت نبود و نباید به‌حکم عقل و نقل اجازه نشستن کسی در این جایگاه داده می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی دین اسلام را دین عقلانیت دانست و با تأکید بر این که تأیید و رد در دین اسلام مستند به عقل صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: جریان مباهله یکی دیگر از شیوه‌های مواجهه نبی مکرم اسلام برای اثبات نبوت بود که در بحث نفس نبوت، بحث ولایت را نیز مطرح کردند.

وی با اشاره به این که کلمه‌به‌کلمه آیه شریفه «فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ» ناظر به مطالبی است که پیامش به تمام ادوار تاریخ بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: محاجه در برخی از موارد لسانی و زبانی و یا به صورت عملی دنبال می‌شود؛ پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله بعد از بیان ادله و عدم پذیرش آن توسط مسیحیان، امر به مباهله شدند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه بر اساس این آیه شریفه علی علیه السلام نفس نفیس خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله و ترسیم کننده جریان ولایت است، به تبیین روایاتی از اهل بیت علیهم السلام پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی با بیان این که کسانی که به بهانه‌های مختلف مرتکب کذب می‌شوند، لعنت الهی را متوجه خود می‌سازند، خاطرنشان کرد: مؤمنان و صادقان نه در کلام و نه در مشی عملی ذره‌ای کبر و خروج از اخلاص ندارند؛ حکمت ۳۳ نهج البلاغه به خوبی ۱۸ ویژگی یاران حقیقی اولیاء الله و اوصاف میدان داران جبهه حق را بیان می‌کند.

وی تعبیر زیبای «رئیسی عزیز» که توسط رهبر فرزانه انقلاب بیان شد را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: وجود شهید آیت الله رئیسی همچون شمع برای نظام، انقلاب و ولایت سوخت تا این که به مرحله ای رسید که نائب امام زمان (عج) می‌گوید دلم برای رئیسی سوخت؛ قبل از این که نائب امام زمان (عج) بگوید دلم برای رئیسی سوخت، وجود رئیسی برای نظام و خدمت به مردم سوخت.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به ویژگی‌های صادقان در روایات اسلامی اشاره نمود و اظهار داشت: کسانی که در راه دین و ایمان، استقامت کرده، در مسیر زمینه سازی ظهور بقیه الله (عج) گام بر می‌دارند، با همه وجود و تمام توان، وارد صحنه خدمت می‌شوند از مصادیق صادقان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مومنی ایام انتخابات را شب قدر نظام اسلامی توصیف نمود و با تأکید بر این که همه باید با تمام وجود وارد این میدان شویم، خاطرنشان کرد: کسانی که خود را در جبهه حق می‌دیدند و در این ایام کوتاهی کردند و حاضر نشدند از آبروی خود بگذرند، قطعاً در دنیا و آخرت متضرر خواهند شد.

وی با بیان این که مؤمن واقعی تمام سرمایه خود را در مسیر خدمت به دین و خلق الله بذل می‌کند و در این مسیر خستگی نمی‌شناسد، اذعان داشت: استغاثه به امام زمان (عج) بارزترین سیره همیشگی شهید آیت الله رئیسی بوده؛ ایشان تمام وجودش را امام زمانی کرده بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در تبیین آیه ۲۳ سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، خاطرنشان کرد: مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا نمودند و همواره در مسیری سلوک کردند که خدا عزت و اقتدار به ایشان داد. شهید آیت الله رئیسی سالک طریق و ذوب در ولایت بود.

وی ضمن اشاره به روایتی با تأکید بر این که بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که آخرت خود را برای دنیا بفروشند و بدبخت‌تر از آنها کسانی هستند که آخرت خود را برای دنیای دیگران بفروشند، خاطرنشان کرد: هیچ کجای عالم بیرق امام زمان (عج)، امیرالمؤمنین، زهرای مرضیه و امام حسین علیهم السلام مثل ایران بلند نیست؛ این مملکت مملکت امام زمان (عج)، امام رضا و حضرت زهرا سلام الله علیهما است؛ تا ما با خداییم، خدا با ماست و قطعاً تلاطم‌های دنیا هیچ ضرری به دین و نظام وارد نمی‌سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر این که در روز انتخابات باید پرشورتر از گذشته وارد میدان شویم و اگر به وظیفه و تکلیف خود در روز جمعه عمل نکنیم دشمنان اهل بیت علیهم السلام شاد خواهند شد، اظهار داشت: شهید آیت الله رئیسی اهتمام و توجه ویژه ای به حرم اهل بیت علیهم السلام و اماکن مذهبی داشتند؛ ارتباط او با حضرت رضا و کریمه اهل بیت علیهما السلام به حدی بود که خود را در پناه ایشان قرار داده، مورد عنایت معصومین علیهم السلام قرار گرفت. خدا به شهید آیت الله رئیسی که ذره ای نفسانیات و تعلقات را در خود جای نداده بود، هم دنیا و هم آخرت داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha