سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" رونمایی شد

حوزه/ تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" آخرین اثر حجت الاسلام آرش نیک‌نژاد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" آخرین اثر حجت الاسلام آرش نیک‌نژاد با حضور وزیر فرهنگ‌ و ارشاد، استاندار خوزستان و خانواده شهید رئیسی در مصلای اهواز رونمایی شد.

حجت الاسلام نیک نژاد به بیان توضیحاتی در خصوص این تابلو پرداخت و گفت: سبک کار این تابلو سبک هنری ایرانی اسلامی بنام تداعی بوده که برای اولین بار در جهان توسط بنده ابداع شده است.

وی افزود: این سبک سعی در تداعی و تمدید پیوندهای سنتی ایرانی اسلامی با روح مخاطب دارد و تمایز آن با سایر شیوه ها و سبک های دیگر هنری، استفاده از شاخص های بسیار مهم فرهنگ دینی و ملی ایرانیان نظیر معماری سنتی، ادبیات کهن، کاشی کاری و نگارگری است.

حجت الاسلام نیک نژاد بیان داشت: غلظت این اصرار بر استفاده از این شاخص ها به علت فاصله گرفتن ما از اصالت، هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی خویش است چرا که سوغات فرهنگ و هنر غرب از بین بردن فرهنگ، هویت، سنت و اصالت ما، تغییر ذائقه های ایرانی و ساخت دنیایی پر از استرس، تشویش و اضطراب های روحی برای ما است.

وی ادامه داد: در واقع این سبک‌ هنری، جهادی در عرصه هنر است که ما را به دوران گذشته و اصل وجودی خویش بر می گرداند. یعنی به نحوی سرنوشت انسان را پیش روی او قرار می دهد، انسانی که از خاک بر آمده و بر خاک خواهد شد.

حجت الاسلام نیک نژاد خاطرنشان کرد: از ویژگی های این سبک هنری می توان به جهاد تبیین در عرصه هنرهای تجسمی به شیوه کاملا سنتی ایرانی اسلامی، نشر فرهنگ و معارف اهل بیت و شعایر دینی، تقابل با فرهنگ و هنر مسموم غرب، بازگشت، توجه و تاکید بر فرهنگ و هویت ملی اسلامی و برانگیختن احساسات نوستالژیک بیننده، تلاش برای انتقال مفاهیم فاخر،کاهش استرس های روانی و بازتوضیح و تعریف این نکته که هنر شرق هنری کم نظیری است، اشاره کرد.

شایان ذکر است این اثر به خانواده آیت الله رییسی اهدا گردید.

تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" رونمایی شد+ عکس

تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" رونمایی شد+ عکس

تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" رونمایی شد+ عکس

تابلوی شهید رئیسی به نام " مهمان امام رضا علیه السلام" رونمایی شد+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha