دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم با بیان اینکه لجاجت و تعصب باعث می‌شود که انسان حرف حق را نپذیرد، گفت: درس مباهله برای ما این است که باید حرف حق را بپذیریم و بدانیم که در کدام صف ایستاده‌ایم؛ در جریان انتخابات هم باید با پرهیز از لجاجت و تعصب برای رضای خدا در انتخابات شرکت کنیم و دیگران را نیز به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین تجلیل از ذابحان و خادمان معاونت پشتیبانی و تأمین دام حرم مطهر که امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با اشاره به سالروز مباهله، اظهار داشت: در جریان مباهله پیامبر ابتدا برای مسیحیان نجران استدلال آوردند که حضرت مسیح پسر خدا نیستند؛ ولی به‌خاطر لجاجتی که داشتند استدلال‌های پیامبر را نپذیرفتند.

وی با بیان اینکه لجاجت و تعصب باعث می‌شود که انسان حرف حق را نپذیرد، افزود: مسیحیان نجران مانند یهودیان امروز که اعتقاد دارند غیریهودیان انسان نیستند و برای سرگرمی و رفع نیاز یهود آفریده شده‌اند، تعصب کوری در وجودشان بود و تعقل نمی‌کردند و از استدلال‌های قرآن و پیامبر درس نمی‌گرفتند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه در جریان محاجه مسیحیان نجران با پیامبر چون تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته بود بنا بر مباهله شد تا همدیگر را لعن کنند تا هر کسی که بر حق نیست مورد لعن خداوند قرار گیرد، افزود: بزرگ مسیحیان نجران وقتی دید پیامبر با اهل‌بیت خود آمده است زیر بار مباهله نرفت و با وجود این که فهمید پیامبر بر حق هستند؛ ولی ایمان نیاوردند و پرداخت جزیه را قبول کردند.

وی با اشاره به اینکه در هر مقطعی ممکن است تمام کفر در مقابل تمام ایمان قرار گیرد به درس‌ها و پیام‌های مباهله برای امروز اشاره کرد و گفت: در زمان امام خمینی (ره) نیز این اتفاق افتاد و امام یک‌تنه در ماجرای کاپیتولاسیون در مقابل دستگاه طاغوت ایستادند و اگرچه آن روز تبعید شدند؛ ولی در ادامه با حمایت‌های مردم توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند؛ ازاین‌رو پیام و درس مباهله برای امروز ما این است که در راه حق باید ایستادگی کرد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امروز همه دنیا چشم به انتخابات در کشور ما دوخته است، گفت: باید مراقب باشیم که در کدام صف ایستاده‌ایم و از عملکرد ما چه گروهی خوشحال می‌شوند و سود می‌برند، بنابراین باید در هر صحنه‌ای برای‌خدا قیام کنیم، به حرف و ملامت این‌وآن توجه نکنیم.

وی تصریح کرد در شرایط کنونی باید برای رضای خدا در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم و دیگران را هم به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

گفتنی است، سید عبدالحمید رضوی معاون پشتیبانی حرم مطهر بانوی کرامت در ابتدای این مراسم با بیان اینکه قصابان دو روز در هفته نماز جماعت صبح را در حرم مطهر برگزار می‌کنند و با وضو و ذکر توسل به اهل‌بیت به ذبح و آلایش دام‌ها می‌پردازند، گفت: تمام مراحل آلایش، خردکردن و بسته‌بندی گوشت قرمز با رعایت کامل جوانب شرعی و بهداشتی در مؤسسه زائر انجام می‌شود.

همچنین غلامرضایی مدیرعامل مؤسسه زائر با بیان اینکه مؤسسه زائر دو باب دامداری سبک و سنگین با ظرفیت ۵ هزار رأس دارد، گفت: تأمین گوشت مهمان‌سرا و تأمین دام برای عقیقه از جمله مأموریت‌های دامداری‌های مؤسسه زائر است و تلاش این مؤسسه بر این است که گوشت قرمز سالمی را در اختیار قرار دهد.

در پایان این مراسم از ذابحان و خادمان تأمین دام و گوشت حرم مطهر با اهدای لوح و هدایای متبرک توسط آیت الله سعیدی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha