سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
مباهله

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: جشن بزرگ روز مباهله همراه با بزرگداشت روز استکبار ستیزی در بندرعباس برگزار می‌شود.

خانم زهرا محسن زاده، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تبریک روز مباهله بیان کرد: «مباهله» نبردی بدون شمشیر بود که تنها سربازانش پنج نفر از اهل‌بیت پیامبر(ص) بودند تا خیبرشکنی چون علی(ع) و عصمت‌پیشه‌ای چون زهرا(س) را به برتری بنمایاند و فرزندان پاک نهاد ایشان را معرفی کند.

کارشناس دینی تصریح کرد: در حقیقت مباهله، شکوه عظمت کبریایی پروردگار در اثبات حقانیت پیامبرش(ص) و نیز تلألو نور الهی در وجود پاک‌ترین و برترین انسان‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس جشن بزرگ روز مباهله همراه با بزرگداشت روز استکبارستیزی را با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار می کند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تصریح کرد: این مراسم روز دوشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۳۰ در بلوار آیت الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این مراسم همراه با قرعه کشی جشنواره مسابقه ملی عید تا عید، کتابخوانی امیر غدیر و راه امام خمینی(ره) است که از نقاط مختلف کشور در این جشنواره فرهنگی هنری شرکت کردند.

کارشناس دینی اذعان داشت: این جشنواره در چهار قالب نقاشی، تولیدات چندرسانه ای، یادداشت های علمی و مسابقه کتابخوانی برگزار شد، که محوریت آن کتاب امیر غدیر بود که از اردبیل، اهواز، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، تهران، همدان و بندرعباس و غیره دریافت آثار داشتیم.

وی در پایان گفت: در این جشنواره جمعا ۱۱۰ اثر داشتیم که ان شاءلله در بخش نقاشی و قالب‌های چند رسانه ای مثل عکس‌نوشته و کلیپ، نفرات برتر اعلام خواهند شد و در بخش مسابقه کتابخوانی قرعه کشی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha