یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
آیت الله اعرافی در جمع اعضا و مسئولین "هیئت خادم الرضا

مدیر حوزه های علمیه در دیدار مسئولان هیئت خادم الرضا(ع) با اشاره به لزوم جذب جوانان و نوجوانان به معارف دینی، تاکید کرد: جذب نسل جوان و خاکستری بزرگترین کاری است که باید انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در جمع مسئولان "هیئت خادم الرضا" که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: حرکت امام راحل (ره) که سرآغاز تحول جهانی و ذوابعاد بود با عزای امام حسین علیه السلام گره خورده بود و در پرتو عزای سالار شهیدان و تعلق به عاشورا این موج را آفریدند که مبداء تحولات عظیمی شد و این ها همه نشان دهنده عظمت و جایگاه قم است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قم در یکصد ساله و به ویژه در پنجاه سال اخیر، پرچمدار حرکت های اجتماعی و دینی در عالم و در عرصه های گوناگون پیشتاز در عالم و اثرگذاربوده است.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: عاشورا و غدیر در طول تاریخ از مسیرهای بزرگ و تنگناهای سختی عبور کرده اند به گونه ای که سب امیرالمومنین علی علیه السلام از سوی دشمنان خاندان رسالت و امویان بخشنامه شده بود؛ اگر علی علیه السلام نبود اسلام قوام پیدا نمی کرد، اما دشمن اینگونه طراحی کرده بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کرد: اگر عاشورا نبود با این طراحی های خطرناکی که از سوی دشمنان انجام شده بود نامی از خاندان پیامبر(ص) و راه حق باقی نمی ماند، لذا تشیع و مکتب اهل بیت(ع) از دالان های سخت گذشته است.

آیت الله اعرافی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مردم ایران یک پرچم برافراشته در عالم وجود دارد که البته با سختی های زیادی به ما رسیده است؛ امروزه معارف اهل بیت(ع) همانند مهدویت، غدیر و عاشورا در جهان موج آفرین است؛ من در ده ها کشور دنیا دیده ام که چه طور قم و ایران پیشران بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه عزای سیدالشهدا(ع) گفت: هیئت های عزاداری سالار شهیدان(ع) کاری عادی و متعارف نیست بلکه عزاداری سیدالشهدا(ع) یک نهاد اثرگذار اجتماعی است و هیچ اتفاق مبارک و با برکتی در ایران و منطقه نمی افتد مگر آن که با عزاداری امام حسین علیه السلام گره خورده است. عزاداری اباعبدالله(ع) نقش بی بدیلی در مسائل مختلف دارد و البته در معرض تحریف نیز بوده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به لزوم جذب جوانان و نوجوانان به معارف دینی، تاکید کرد: اهتمام شما در هیئت خادم الرضا(ع) به جذب نسل جوان، کار بسیار درستی است که باید بیشتر دنبال شود؛ جذب نسل جوان و خاکستری بزرگترین کاری است که باید انجام دهیم.

امام جمعه قم تاکید کرد: امروز شرایط متفاوت است و ما با نسلی مواجه هستیم که این همه تیر و ترکش های فکری و اخلاقی به سمت او روانه شده است؛ هیئت شما کانون جذب است و اینگونه به کمک عاشورا با شور و حرارت نسل ها را جذب می کند، این بزرگترین خدمت است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه عُلقه به امام حسین علیه السلام با همه چیز فرق دارد گفت: پاسخگویی به نسل جوان و حل مشکلات فکری و معرفتی آنان خوب و لازم است؛ هویت بخشی نسل جوان از نظر تعلق خاطر به ایران و اسلام خیلی مهم است.

در ابتدای دیدار آیت پیمان از مسئولان هیأت خادم الرضا با اشاره به فعالیت های این هیأت در داخل و خارج کشور، گفت: این سال ها دامنه مجالس اهل بیت(ع) به خارج کشور هم گسترش پیدا کرده و هیأت خادم الرضا(ع) نیز در این مسیر گام برداشته است.

وی با بیان این که نور همه کارها به مجلس سیدالشهدا(ع) است، افزود: پرتو نور سیدالشهدا(ع) همه عالم را گرفته و این نور از کشورهای اسلامی عبور کرده و کشورهای غیراسلامی را نیز فرا گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha