سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
کد خبر: 1167490
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
جنبش امل و حزب الله

جنبش امل و حزب الله در بیانیه مشترک بر نقش مقاومت و اثربخشی آن در برابر تداوم حملات اسرائیل به مناطق لبنان به ویژه جنوب لبنان، تأیید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنبش "امل" و "حزب الله" در منطقه جبل عامل امروز اولین نشست دوره ای خود را در مقر منطقه جبل عامل - صور با حضور عبدالله ناصر و علی اسماعیل از مسئولان این منطقه برگزار کردند و دو طرف در خصوص تحولات در عرصه جنوب بحث و گفتگو کردند.

مسئولان دو جنبش در بیانیه مشترک بر نقش مقاومت و اثربخشی آن در برابر تداوم حملات اسرائیل به مناطق لبنان به ویژه جنوب لبنان، تأیید کردند.

دو طرف به قهرمانان مستقر در مرزهای کشور و مردم ثابت قدمی که در ایجاد سربلندی لبنان مشارکت کردند و به آوارگانی که مقاومت و رزمندگان آن را در آغوش گرفتند و ارتش شجاع لبنان، درود فرستادند و تمسک به مثلث "مقاومت، ارتش و ملّت" را ضامن قدرت و حاکمیت لبنان دانستند.

حاضران پیمان بستند که این رویکرد و راه شهادت را تا پیروزی و رهایی آخرین وجب از میهن لبنان ادامه دهند و استکبار و خودکامگی دشمن را محکوم کرده و همبستگی همه جانبه خود را با مردم سرافراز فلسطین به ویژه مردم غزه که هر روز شاهد وحشتناک ترین کشتارها هستند، اعلام کردند.

جنبش امل و حزب الله از نیروهای سیاسی خواستند از ابتکار عمل نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان پیروی کنند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله بر آن تأکید کرده و به نشستن بر سر یک میز برای مشورت و اجماع دعوت می کند، به طوری که اگر مزیت گفتگو از بین برود، برای لبنان ارزشی ندارد.

در آستانه فرارسیدن مناسبت بزرگ عاشورا و آغاز ماه محرم الحرام، دو جنبش بر تکمیل مقدمات برای برگزاری مراسم سوگواری محرم که حاوی عمیق ترین مفاهیم ایثار و نوع دوستی است، تأکید کرده و به اقدامات انجام شده و همکاری های موجود بین دو طرف در جهت اظهار کامل پیام حسینی اشاره کردند.

جنبش امل و حزب الله از مردم خواستند با برگزاری مجالس عاشورایی در هر روستا و شهر، این مناسبت بزرگ و درس‌ها و عبرت‌هایی را که در پی دارد احیا کنند، به خصوص که این روزها شاهد چالش هایی مثل تهدیدات مستمر اسرائیل برای آغاز جنگ همه جانبه علیه لبنان هستیم که ما را ملزم به پایبندی به اصولی می کند که امام حسین (ع) نهضت خود را بر اساس آن و برای نپذیرفتن ذلت و تسلیم شروع کرده است.

دو طرف در پایان گفتند: ما این جنگ را نمی‌خواهیم و در عین حال از آن نمی‌ترسیم و تجهیزات و آمادگی لازم را برای آن آماده کرده‌ایم، زیرا ما شاگردان مکتب کربلا هستیم و از آن یاد می‌گیریم که از ملّت و وطن خود دفاع کنیم و بر دشمن پیروز شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha