چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین

حوزه/ طاهری گفت: تبیین ارزش‌ها، راهبردهای کلی و بیان واقعیت‌ها، سه عنصر اصلی در متن نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین است که در ذیل آن به ارزش‌هایی چون ظلم ستیزی، اهمیت همدلی و همبستگی، پرداخته شده است.

خانم محبوبه طاهری استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان و برگزیده همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان پیرامون مقاله خود با عنوان: «بررسی مبانی قرآنی نامه حضرت آیت الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا»، اظهار داشت: در این مقاله بیان مستندات قرآنی نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین به منظور رفع شائبه منفعت خواهی و اغراض مادی، مسئله اصلی پژوهش می‌باشد که با بیان ریشه‌های قرآنی مفاد نامه بر اهداف متعالی و راهبردهای انسانی و خیرخواهانه آن تأکید می‌کند.

وی ادامه داد: تبیین ارزش‌ها، راهبردهای کلی و بیان واقعیت‌ها، سه عنصر اصلی در متن نامه است که در ذیل آن به ارزش‌هایی چون ظلم ستیزی، اهمیت همدلی و همبستگی، مبارزه شرافتمندانه نکوهش سکوت در برابر ظلم و توجه ویژه به مفاهیم و ارتباطات عالی بشری پرداخته شده و از جمله پیش فرض‌های مشترک بین نویسنده نامه و مخاطب است که در آیات قرآن مستندسازی و ریشه‌یابی شده است.

طاهری با اشاره به عنصر راهبردهای کلان در نامه، ابراز کرد: امید آفرینی با تأکید بر سنن الهی، توصیه به استقامت و پایداری در راه حق، ظلم ستیزی در ارتباطات بشری و الگوگیری از مقاومت در عمل به قرآن و ایمان به خدا به عنوان مولفه‌های موثر در ترسیم نقشه راه مبارزات حق طلبانه استخراج و دسته‌بندی شده و در نهایت واقعیت‌های تاریخی و واقعیت‌های پیرامونی و کنونی مقاومت فلسطین و حامیانش، رژیم صهیونیستی و حامیانش با بیانی گویا و روشن روایت می‌شود که به برخی از مستندات قرآنی این بخش از نامه نیز اشاره شده و در نهایت می‌توان گفت، عناصر سه گانه نامه رهبر معظم انقلاب کاملاً مطابق با آیات و مبانی قرآنی می‌باشد.

مبلغ حوزه علمیه خواهران اصفهان، با بیان اینکه در نامه شاخصه‌هایی وجود دارد که حاکی از اهمیت و برجستگی آن است، خاطرنشان کرد: در نظر نداشتن منافع ملی و شخصی، تأکید برهمدلی و همبستگی با دانشجویان که نشان دهنده حُسن نیت نویسنده به مخاطب است، از شاخصه‌های برجسته نامه می‌باشد، نویسنده نامه با مخاطب قرار دادن جوانان، برخی پیش‌فرض‌ها و مشترکات انسانی برخواسته از فطرت پاک و روح آزاد انسان‌ها در برابر ظلم و نابرابری‌های اجتماعی را متذکر می‌شود.

طاهری تصریح کرد: جهت دهی و برجسته کردن اعتراضات دانشجویی تحت عنوان مبارزه، به نحوی که موجب تقویت روحیه، عزم و اراده مخاطب می‌شود از دیگر شاخصه های برجسته این پیام می‌باشد.

وی تأکید کرد: بیان ممیزات و شاکله بخشی به حرکت دانش‌جویان در حمایت از فلسطین یا به عبارتی ریل گذاری، تعالی بخشی و گرا دادن به مخاطب برای شناخت جبهه حق و باطل نیز در این نامه قابل تأمل است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار کرد: تبیین ظلم، اشاره به تاریخ ریشه دار مقاومت و مبارزات ضد صهیونیستی با هدف مصونیت از فریب عمومی انسان‌ها هم به عنوان یک شاخصه مطرح است، ترسیم میدان مبارزه و مشخص نمودن حقیقت نزاع فعلی که بین حق و باطل است و به سالیان دور برمی‌گردد، توسعه جبهه مقاومت در سطح بین المللی، با قراردادن دانش جویان و آزادی خواهان جهان در کنارمقاومت نیز قابل توجه می‌باشد.

وی ادامه داد: شاخصه دیگر اعلام همبستگی برخاسته از آرمان‌های متعالی انسانی است که وجدان‌های بیدار آن را فهم و تایید می‌کند، گشودن گره‌های ذهنی مخاطب و تبیین دوگانه‌هایی چون مقاومت و تروریسم، غصب و ظلم در مقابل دفاع از خود، و رفع برخی ابهامات شناختی در مفاهیمی چون امنیت، آزادی، تبیین فرهنگ مقاومت و تفکیک بین یهود و صهیونیسم، همچنین معرفی تروریسم دولتی و صهیونیسم بین المللی، از دیگر موارد حائز اهمیت است که می‌تواند موجب تقویت و اثربخشی این حرکت و یا بالعکس افول و انحراف آن شود.

طاهری گفت: حمایت اساتید به عنوان مؤید حرکت صحیح دانشجویی، در مقابل شبکه جهانی صهیونیسم، بنگاه‌های رسانه‌ای، نظام سرمایه‌داری به عنوان پشتیبان جبهه باطل مورد تاکید است، توجه به این شاخصه‌ها و مولفه‌ها با توجه به بهره‌مندی رهبرمعظم انقلاب از منابع ناب اسلامی و عقلی و تجربه ارزشمند ۴۰ ساله انقلاب از ابعاد مختلف قابل تامل و بررسی فراوان است.

وی یادآور شد: در این همایش بیش از چهل مرکز دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی از جمله نمایندگی‌های جامعه المصطفی در ۱۰ کشور، دانشگاه شهید بهشتی، باقرالعلوم(ع)، امام صادق(ع۹ مشارکت داشتند و حدود سیصد مقاله از ۲۰ ملیت در همایش شرکت کرده بودند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha