چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
تصاویر| حضور مردم در انتخابات در بندرعباس

حوزه/ طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه همیشه در خدمت به مردم، جامعه و نظام اسلامی پیشقدم گردیده و بر همین اساس همه جریانات سیاسی، احزاب و صاحبان رأی و قلم را در مسیر ارتقای مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی فرا می‌خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای به مناسبت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تمامی نهادهای مردمی را به مشارکت حداکثری، مسئولیت اجتماعی دعوت کردند که متن آن به این شرح است:

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ: در حقیقت ‏خدا حال قومی را تغییر نمی‏ دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند (رعد، ۱۱) ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَهً أَنْعَمَهَا عَلَی قَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: این به خاطر آن است که خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده تغییر نمی‏دهد جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند، و خداوند شنوا و داناست. (انفال، ۵۳) مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و انتخاب کنند.

انتخابات جلوه‌ بسیار زیبا و جذاب از مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوبِ خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. (مقام معظم رهبری)

مردم سالاری دینی و نقش آفرینی موثر مردم در تعیین سرنوشت خود از دستاوردهای بزرگ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس) است که پاسداشت از این افتخار و ارزش ملی مسئولیتی اجتماعی است که بر عهده همه مردم، نهادهای مدنی، حاکمیت سیاسی، همه تشکل‌ها و در رأس ایشان علماء، اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی است.

بدین منظور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با توجه به وضعیت مشارکت در دور اول و لزوم تبیین اهمیت و ارتقای مشارکت آحاد مردم و بیان آثار داخلی و بین‌المللی حضور حداکثری، عمل به این تکلیف و مجاهده اجتماعی را مورد اهتمام قرار داده و با همراهی مبلغان محترم به تبلیغ این امر مهم پرداخته و مانند سایر عرصه‌های خدمات اجتماعی چون خدمت‌رسانی برای آسیب‌دیدگان سیل و زلزله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و... در خدمت به مردم، جامعه و نظام اسلامی پیشقدم گردیده و بر همین اساس همه جریانات سیاسی، احزاب و صاحبان رأی و قلم را در مسیر ارتقای مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی فرا می‌خواند.

حوزه‌ علمیه، ضمن همراهی با همه کنش‌گران این عرصه سرنوشت‌ساز، اعم از طلاب و فضلای وظیفه‌شناس و همه دانشگاهیان تلاشگر، اصناف، فرهنگیان، نخبگان، زنان و مردان و عموم مردم شریف ایران اسلامی، ضمن تحفظ بر اصل مسأله مشارکت حداکثری از همه رسانه‌ها و اصحاب خبر و اطلاع رسانی و مجاهدان جهاد تبیین بابت رعایت امانت و صداقت و اخلاق حرفه‌ای نهایت سپاس و امتنان را داشته و برای همه مساهمان و همراهان و حامیان، آرزوی توفیق و عزت و سربلندی و آینده‌ای پر افتخار و درخشان برای ایران اسلامی را دارد.

حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha