سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت کهیاری

حوزه/ جانشین دبیر ستاد امر به معروف استان فارس  به تشریح برنامه های ستاد امر به معروف استان فارس در هفته امر به معروف پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام محمد گودرزی امروز در نشست رسانه ای که با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته امر به معروف برگزار شد، با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف در سال 72 تشکیل شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف نقش یک موذن را دارد البته که به جای شخصی نماز نمی خواند اما دیگران را به نماز خواندن ترغیب و تشویق می کند.

وی در ادامه با تصریح اینکه تلاش ستاد امر به معروف بر ایفای نقش فرهنگ سازی است، اضافه کرد: از گذشته اینگونه مرسوم بوده که هفته آغاز ماه محرم هفته امر به معروف نامگذاری می شده است، امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه ها و طرح های متنوعی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف استان فارس به رسالت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: در ستاد امر به معروف بخشی به نام حقوقی و قضائی وجود دارد و هرکسی که در امر به معروف یا نهی از منکر دچار مشکل جانی و مدنی شود ستاد ذاتا وظیفه دارد طبق قانون از آن حمایت کند.

وی بخش اجتماعی و مطالبه گری را یکی دیگر از رسالت های ستاد امر به معروف برشمرد و عنوان کرد: این بخش ها ظرفیت تشکل های مردمی و هم برنامه ریزی جهت صدور مجوز برای فعالان امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد، عرصه های مختلف از جمله فساد اداری، عفاف و حجاب و مطالبه گیری از مسئولان، محیط زیست و غیره بخش های دیگر ستاد امر به معروف است.

حجت الاسلام گودرزی افزود: بخش آموزش که یکی دیگر از رسالت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است ستاد موظف است دوره های آموزشی را به عنوان امر به معروف در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دوره هایی را برگزار کند، که هم حضورا و هم مجازی برگزار می شود.

وی به تشریح برنامه های ستاد امر به معروف فارس پرداخت و عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدای امر به معروف که هر ساله انجام می شوند، در سال گذشته چهار و امسال پنج شهید امر به معروف در استان داریم، اخیرا جوانی از نورآباد شهید شدند، گردهمایی مبلغان با همکاری طرح هجرت، اوقاف، هم اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه تحت عنوان نشست علمی، برنامه بعدی گردهمایی آمران و ناهیان با حضور نماینده ولی فقیه استان به عنوان رئیس ستاد امر به معروف استان فارس، همایش ویژه بانوان زینبی، ویژه فعالان عفاف و حجاب، تقدیر و تشکر از فعالان امر به معروف در مکان ستاد، بخشی از برنامه های ستاد امر به معروف در این هفته است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف استان فارس با یادآوری اینکه هر شهری یک رئیس امر به معروف دارد که آن ائمه جمعه شهرستان است، تاکید کرد: ستاد امر به معروف منحصر به امام جمعه و دبیر ستاد نیست، هنگامی قانون امر به معروف را نگاه می کنیم، 16 دستگاه کنار یکدیگر عضو ستاد هستند، دستگاه هایی که در کنار امر به معروف هستند طبق قانون موظف به هزینه بخشی از بودجه فرهنگی خود در بخش امر به معروف هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha