جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
اعزام مبلغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در دهه اول ماه محرم امسال به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مبلغ اعزام و حتی روستاهایی که ۱۰ خانوار داشته باشند روحانی آنها نیز تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر مبلغ به روستاهای استان اعزام شدند و امسال نیز به همین میزان در دهه اول ماه محرم برنامه‌ریزی شده است مبلغین اعزام شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده استان خراسان رضوی که در سال گذشته انجام شد اعزام مبلغ به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان ،بندرعباس، کرمانشاه و هرمزگان بود که از روحانیان مشهد مقدس به این استان‌ها اعزام شدند.

وی بیان کرد : سالانه ۴۲ هزار نفر مبلغ در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان اعزام می‌شوند که در ۱۳۵ روز از سال این اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام صاحبقرآنی به مسئولین هیئت‌های مذهبی متذکر شد که از رواج خرافات که جز آیین‌های سنتی عزاداری نیست مراقبت کنند که این گونه خرافات در هیئت‌ها رسوخ پیدا نکند ولی آیین‌های عزاداری سنتی که مورد تایید مراجع میباشد هیچ منعی ندارد.

وی گفتمان سازی محور مقاومت را ز برنامه‌های محتوایی هیئت‌های عزاداری مبلغان و مداحان اهل بیت در ماه محرم اعلام کرد و افزود: استقامت در راه حق ارزش‌ها، اعتقادات و باورها را در قالب این گفتمان‌ امید است با کمک مبلغان، هیئت‌های عزاداری و مداحان بتوانیم در ماه محرم و صفر محقق کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تعداد هیئت‌های عزاداری استان خراسان رضوی را بیش از ۷ هزار هیئت اعلام کرد و افزود : ۲۵۰۰ هیئت در استان هنوز در سامانه طوبی ثبت نام نکرده‌اند و از نظر این اداره کل بدون مجوز می باشند که می‌طلبد مسئولین هیئت‌های عزاداری نسبت به شناسنامه‌دار کردن هیئت خود از طریق سامانه طوبی اقدام کنند.

حجت الاسلام صاحب قرانی تعداد مداحان استان را بیش از ۲ هزار نفر اعلام کرد و افزود: هنوز تعدادی از مداحان نیز در استان در سامانه طوبی ثبت نام نکرده‌اند.

وی توزیع اقلام به هیئت‌های فعال مذهبی در دهه ماه محرم را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته اعلام کرد و افزود: با نشستی که با مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد مقرر شد دستگاه‌های کارتخوان در دهه اول ماه محرم که توسط هیئت‌های عزاداری اقدام به جمع آوری نذورات می‌کنند مشمول مالیات قرار نگیرد.

وی همچنین گفت: از طریق بنیاد دعبل خزاعی برنامه‌ریزی شده است که تمامی هیئت‌های عزاداری، مداحان و تشکل ها و فعالان فرهنگی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این مهم نیز منوط به ثبت نام در سامانه طوبی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha