پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ |۲۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 4, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در آستانه ایام محرم چهار هزار نفر از طلاب و مبلغان استان برای اشاعه تفکر شیعی و تبیین فلسفه قیام و مکتب عاشورا به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمود حسینی در همایش طلایه داران تبلیغ در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه محرم، گفت: این ایام بستر مناسبی برای تبلیغ دین است چرا که کشتی امام حسین(ع) هم وسیع است و هم نافذ در دل ها است و بر همین اساس است که اقشار و افراد با نگاه های مختلف و متفاوت در ایام محرم زیر خیمه حسین(ع) جمع می شوند و در پیاده روی اربعین حتی کسانی حاضر می شوند که نه تنها شیعه بلکه حتی مسلمان هم نیستند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که بستر و ظرفیت عظیم این چنینی برای تبلیغ دین فراهم است، باید اهتمام و آمادگی روحانیون بیش از پیش باشد و در کنار مسائل تبلیغی به بحث بصیرت افزایی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم اهتمام جدی شود و تبیین مکتب امام حسین(ع) یکی از وظایف مهم علما و روحانیون است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر همین اساس در آستانه ایام محرم امسال نیز مانند سال های قبل ۴ هزار نفر از طلاب و مبلغان استان برای اشاعه تفکر شیعی و تبیین فلسفه قیام و مکتب عاشورا به روستاها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: تکلیف و وظیفه همه ما در انتخابات پیش رو نیز مهم و دشوار است چرا که اولویت اصلی در این زمینه حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم است تا بتوانیم امنیت و بازدارندگی کشور در سطح منطقه ای و بین المللی را حفظ کنیم.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در گام بعدی نیز فردی را انتخاب کنیم که رهرو مکتب حسینی بوده و ذلت‌پذیر نباشد و نسبت به خون شهدا و آرمان های انقلاب حساس بوده و توانایی لازم را برای مدیریت کشور جهت عبور ایمن و سلامت از گرداب های سهمگین کنونی را نیز داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha