جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
طحان نظیف

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: در تمام شعبه‌های اخذ رای ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، طحان نظیف عضو حقوق‌دان و سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در هر شعبه سه الی چهار ناظر داریم و روند رای گیری با حضور ناظران صورت می‌گیرد، افزود: ناظران نمایندگان نیز حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف و دقیق است.

وی گفت: ناظران آموزش دیده خانم و آقا از میان اقشار مختلف مردم هستند.

طحان نظیف ادامه داد: ما در شورای نگهبان صیانت از آرای مردمی را حق الناس می‌دانیم و در کارگروه‌های چندگانه گزارش‌ها بررسی می‌شود.

وی گفت: گزارش‌های سامانه مردم ناظر نیز تا پایان بررسی می‌شود و برابر قانون نظارت بر انتخابات منحصرا بر عهده شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اگر سامانه‌های دیگری معرفی می‌شود به عنوان ناظر اعتباری ندارد، تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم اگر تخلفی را مشاهده کردند فقط از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و به این موضوع دقت کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: اطمینان می‌دهیم که گزارش‌ها تا حصول نتیجه بررسی شود و تاکنون نیز مشکل خاصی نبوده است.

وی افزود: شواهد میدانی همکاران نشان می‌دهد نسبت به جمعه هفته کذشته حضور مردم مقداری بیشتر بوده، اما نمی‌توان اظهارنظر کرد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطر نشان کرد: گزارش خاصی تاکنون ارسال نشده و طبیعی است در ابتدای شروع کار تاخیر وجود داشته یا وجود تبلیغات که در بدو ارسال آنان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که ارسال می‌شود باید مستند باشد، زیرا ادعاها و کلی گویی‌ها ممکن است زیاد باشد، اما گزارش‌های مستند پیگیری می‌شود و در غیر این صورت امکان پیگیری وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha